Sidel wspiera spółkę Bickford’s Australia
16 Mar 2022 09:01

Walka o utrzymanie konkurencyjności na dynamicznie rozwijającym się rynku napojów to trudne wyzwanie. Wie o tym australijska spółka Bickford's, która zwróciła się do firmy Sidel z prośbą o wprowadzenie dwóch nowych wielkości butelek PET na potrzeby swoich marek syropów i soków premium, które miały stanowić uzupełnienie uprzednio zamówionych butelek o pojemności 1 litra.

Eksperci firmy Sidel przeprowadzili przebudowę linii produkcyjnej, wykorzystując w tym celu najnowocześniejsze rozwiązania zdalne. Cały proces zajął zaledwie dwa dni dla każdej nowej pojemności. Sidel wspiera także spółkę Bickford’s w dążeniach do zapewnienia jakości i bezpieczeństwa produktów, oferując zdalną konserwację urządzenia Aseptic Combi Predis przy jednoczesnej optymalizacji wydajności linii.

Założona w 1839 roku spółka Bickford's jest niezależnym przedsiębiorstwem należącym do Grupy Bickford's z siedzibą w Adelajdzie (Australia Południowa), a zarazem jedną z najstarszych i najbardziej cenionych australijskich marek. Firma cieszy się doskonałą pozycją na rynku i posiada szeroką ofertę napojów bezalkoholowych, obejmującą napoje gazowane, soki, syropy, mleka smakowe i roślinne oraz wody smakowe. Każdy produkt spółki wyróżnia się doskonałą jakością oraz dbałością o każdy szczegół.

Spółka Bickford's posiadała już na swoim wyposażeniu kompleksową i elastyczną linię do butelkowania napojów w butelki PET firmy Sidel, obsługującą zarówno produkty wrażliwe, jak i napoje gazowane - dzięki urządzeniom Aseptic Combi Predis i Combi SF300. Ze względu na rosnący nacisk na wprowadzanie na rynek produktów premium właściciele marek napojów muszą skupić się na różnorodności smaków i zróżnicowaniu produktów, przy jednoczesnym zapewnieniu ich pełnego bezpieczeństwa. Nauczona doświadczeniem skutecznej współpracy w zakresie formatów jednolitrowych, spółka Bickford's ponownie zwróciła się do firmy Sidel z prośbą o wprowadzenie dwóch nowych pojemności, by zwiększyć swój udział w rynku oraz obecność marki w poszczególnych kategoriach, a także zapewnić najwyższe bezpieczeństwo produktów.

Zdalne wsparcie umożliwia szybkie dostosowanie i konserwację linii

Firma Sidel zaoferowała klientowi pełne wsparcie w realizacji tego projektu dzięki zaangażowaniu doświadczonych ekspertów oraz zaawansowanym rozwiązaniom zdalnym: zdalnej pomocy wideo - Remote Video Assistance (RVA) - oraz zdalnemu dostępowi Remote Access. Pomimo wszystkich ograniczeń związanych z pandemią projekt udało się zrealizować skutecznie i - co najważniejsze - na czas.

Kompleksowa i elastyczna linia PET spółki Bickford’s została dostosowana do wprowadzenia mniejszych wariantów dwóch 1-litrowych butelek PET zaprojektowanych przez firmę Sidel w 2019 roku. W ramach zmian spółka wprowadziła opcję 500 ml dla syropów premium i mleka smakowego Bickford’s oraz pojemność 250 ml dla swojej marki soków premium.

Korzystając z pomocy wideo w czasie rzeczywistym eksperci Sidel przeprowadzili zespół spółki Bickford’s przez proces wdrożenia najlepszej konfiguracji linii produkcyjnych w odniesieniu do elementów związanych z poszczególnymi produktami oraz formami. Zespół Sidel wykorzystał również zdalny dostęp do rozdmuchiwarki, nalewarki i etykieciarki klienta w celu optymalizacji parametrów procesu. Ponadto zespół Bickford’s skorzystał z wiedzy specjalistycznej firmy Sidel w zakresie utrzymania najwyższej wydajności linii produkcyjnych oraz zapewniania najwyższej jakości opakowań dzięki zastosowaniu zdalnych rozwiązań. Działania w tym zakresie dotyczyły w szczególności przenoszenia butelek oraz sterowania wydajnością pracy urządzeń.

Aby utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa produktów eksperci przeprowadzili również konserwację i dezynfekcję maszyny w obiegu zamkniętym - procedurę Clean In Place (CIP). Dzięki dokładnym wskazówkom przekazanym za pośrednictwem rozwiązania RBA cały proces konserwacji urządzenia Aseptic Combi Predis zajął zaledwie trzy dni - od demontażu, wymiany części zamiennych, aż po ponowny montaż, testy i weryfikację działania.

W celu upewnienia się, że linia działa z maksymalną wydajnością, zaoferowaliśmy wsparcie w ramach produkcji. Cieszy nas, że klient jest zadowolony - i to do tego stopnia, że już teraz wprowadził w harmonogramie kolejny zdalny cykl konserwacji CIP. To otwarte, partnerskie podejście oparte na stałym i regularnym kontakcie z zespołem utrzymania ruchu spółki Bickford’s pozwala nam wspierać firmę w realizacji jej założeń i celów - podsumowuje James Terry, doradca klienta ds. usług w firmie Sidel.

Naszym celem było jak najszybsze zaspokojenie potrzeb rynku. Sprawna i niezwykle skuteczna zdalna pomoc techniczna firmy Sidel umożliwiła nam przeprowadzenie przebudowy naszych linii produkcyjnych, a także konserwacji i dezynfekcji CIP, jednocześnie zapewniając minimalny czas przestoju. Realizacja tego projektu była ważnym osiągnięciem dla naszego zespołu. Co więcej, wiedza zdobyta przez naszych techników dzięki szkoleniom przeprowadzonym przez firmę Sidel, połączona z przekazywaniem specjalistycznej wiedzy dzięki zastosowaniu rozwiązań cyfrowych, stanowi doskonały fundament rozwoju naszego zespołu - skomentował George Kotses, dyrektor operacyjny spółki Bickford's.

Opracowano na podstawie informacji firmy Sidel