Koncern Smurfit Kappa został wyróżniony przez firmę Nestlé - światowego lidera na rynku produktów spożywczych i zdrowotnych - nagrodą European Innovation Recognition Award za wyjątkowe projekty w zakresie innowacyjności.
Nagroda jest swoistym podsumowaniem ostatnich dwunastu miesięcy, które w Smurfit Kappa upłynęły pod znakiem innowacji. W czerwcu 2014 r. firma ogłosiła swoją nową globalną strategię marketingową „Open the future”, stworzoną z myślą o zapewnieniu klientom jeszcze większych szans rozwoju w oparciu o wiedzę i pomysły Smurfit Kappa, jak również o tworzeniu nowych rozwiązań opakowaniowych gwarantujących sukces biznesowy.
W kwietniu 2015 r. koncern uruchomił na lotnisku Schiphol w Amsterdamie swoje Global Experience Centre – jedno z największych centrów rozwoju opakowań na świecie (największe dla opakowań z papieru i tektury), którego celem jest wykorzystanie eksperckiej wiedzy fachowej do wspólnego z klientami tworzenia koncepcji opakowań, mających zapewnić sukces na konkurencyjnym rynku.
Oficjalne uruchomienie centrum zbiegło się z dorocznym Innovation Event, podczas którego firma zaprezentowała Shelf Smart, nową koncepcję dla klientów – takich jak Nestlé – pozwalającąe im wybrać rozwiązanie marketingowe optymalnie dopasowane do preferencji kupujących, osiągalne w bezpiecznym środowisku i szybko mierzące reakcje rzeczywistych kupujących.
Mike Drummond, wiceprezes europejskiego działu sprzedaży w Smurfit Kappa, ocenia: „Jesteśmy niezwykle zadowoleni z faktu, że jeden z naszych najważniejszych klientów, z którym nawiązaliśmy strategiczne więzy i któremu zapewniamy wartość we wszystkich najważniejszych aspektach jego działalności, docenił nas w taki sposób. To idealny przykład działania naszej strategii 'Open the future', łączącej rzeczywistą wiedzę, prawdziwą innowacyjność oraz doskonałość operacyjną dla stworzenia szans naszym klientom i ich markom. To prawdziwe świadectwo nie tylko dla naszych zespołów zajmujących się innowacjami, wzornictwem i logistyką, ale przede wszystkim dla zespołu Nestlé, który w trakcie budowy naszego partnerstwa stale korzystał z nowych sposobów myślenia, pomysłów oraz innowacji.”
Na podstawie informacji firmy Smurfit Kappa opracował TK