SodaStream rzuca wyzwanie napojom w butelkach i puszkach
30 Sep 2014 18:21

W maju br. na polskim rynku pojawiło się urządzenie, które daje alternatywę do napojów w plastikowych butelkach czy aluminiowych puszkach – SodaStream. Jest to ekspres do napojów gazowanych, który odpowiada za wznieconą już w 45 krajach bąbelkową rewolucję. To urządzenie, dzięki któremu w kilka sekund można przygotować wodę gazowaną lub - w kolejnym kroku - napój smakowy. Dzieje się to za pomocą zawartego w naboju dwutlenku węgla.

Z danych firmy wynika, że w 2013 roku - dzięki użytkownikom ekspresu SodaStream - sprzedanych zostało o 4,6 mld puszek napojów gazowanych mniej, niż w roku poprzednim.

Jeden 60-litrowy nabój ekspresu SodaStream zastępuje około 60 litrowych butelek lub 170 aluminiowych puszek, zaś jedna butelka karbonizująca SodaStream może być używana przez trzy lata, po czym można ją poddać recyklingowi. W tym samym czasie przeciętna polska rodzina zużywa ponad 700 butelek PET lub jeszcze więcej puszek.

SodaStream to nie tylko ekologia. Filozofia marki opiera się również na wygodzie i zdrowiu. SodaStream oferuje obecnie 10 syropów o smakach cieszących się w Polsce największą popularnością, m.in. cola, ice tea brzoskwiniowa, lemoniada czy pomarańcza, a pod koniec 2014 roku ich gama poszerzy się o nowe smaki. Mają one nawet o 2/3 mniej cukru niż większość dostępnych w sklepach napojów.

Soda-Club jest obecnie niekwestionowanym liderem w produkcji i dystrybucji systemów samodzielnego uzyskiwania wody nasyconej CO2. Firma działa w 45 krajach. Sprzedała już ponad 10 mln urządzeń. Od lutego 2014 ambasadorką marki SodaStream jest jedna z najpopularniejszych aktorek Hollywood - Scarlett Johansson.

Wyłącznym dystrybutorem ekspresów SodaStream w Polsce jest firma NavoOrbico, specjalizująca się w usługach dystrybucyjnych i logistycznych (w segmentach FMCG, farmaceutycznym oraz AGD). Spółka działa na rynku od 25 lat.

Źródło: portalspozywczy.pl