Jak sugerują analitycy firmy badawczej Euromonitor International, sprzedaż artykułów pierwszej potrzeby - takich jak produkty spożywcze – będzie rosła nawet w warunkach gospodarczego zastoju, napędzając zyski producentom żywności pakowanej. Ich zdaniem konsumenci są bowiem bardziej skłonni ograniczyć swoje wydatki na towary i usługi niepodstawowe niż na żywność.
Jednak z powodu zmniejszenia siły nabywczej oraz niepewności konsumentów co do przyszłości wyraźny staje się wzrost ich zainteresowania tańszymi markami oraz markami własnymi w zakresie pakowanej żywności. To z kolei zachęca wiodących detalistów do stosowania częstych promocji cenowych i poszerzania swojego portfolio marek własnych.
Polacy coraz częściej wybierają też zdrową żywność, a w efekcie rośnie coraz bardzie popyt na żywność pakowaną i produkty korzystne dla zdrowia.
Według Euromonitor International wartość rynku żywności pakowanej wzrośnie do 61,3 miliarda złotych z 61 miliardów w 2013 roku, oraz do 61,8 miliarda złotych w 2015 roku.
Spośród produktów żywności pakowanej, największy segment stanowi nabiał - jego wartość w 2013 roku wyniosła ok. 15,5 miliarda złotych, a zgodnie z prognozami Euromonitora wzrośnie w 2014 roku do 15,7 miliarda złotcych oraz do 15,9 miliarda w 2015 roku.
Dużą część rynku stanowią też pakowane wyroby piekarnicze, na które Polacy wydali w 2013 roku ok. 11,9 miliarda złotych, a w tym roku wydadzą 11,8 miliarda złotych, zaś w 2015 roku ta kwota może wynieść 11,7 miliarda złotych.
Wydatki na słodycze wyniosły natomiast w 2013 roku ok. 8,5 miliarda złotych. W 2014 roku mogą wynieść 8,7 miliarda złotych, a w 2015 roku - 8,9 miliarda złotych.
Źródło: portalspozywczy.pl