Starka w nowej odsłonie wraca na salony
20 Oct 2016 13:47

starka_3018_zestaw_wizualny_4Na rynek w nowej odsłonie, z nowym znakiem firmowym, dedykowaną etykietą i w oryginalnej butelce wraca Starka – wódka, która na kilka lat zniknęła z rynku po ogłoszeniu upadłości jej jedynego producenta – szczeciński Polmos.

Zapewne nie tylko rodowici szczecinianie, ale i wszyscy wielbiciele wyjątkowych alkoholi słyszeli o Starce. Trunek ten był znany i produkowany również w Rosji i na Litwie. Niegdyś, zgodnie z naszą szlachecką tradycją, z okazji narodzin syna, rytualnie zakopywano w ziemi beczkę z alkoholem żytnim po to, aby po wielu latach wznosić nim toasty na weselu tegoż potomka.

Ze względu na swoją złocistobrązową barwę, Starka często określana jest mianem "polskiej whisky". Jednak tak naprawdę Starka jest okowitą, czyli wódką starzoną w dębowych beczkach, w kolorze whisky, wytwarzaną ze spirytusu otrzymanego po fermentacji żyta z dodatkiem liści lipy lub jabłoni. Ten słynny trunek z dawnego Polmosu Szczecin, w nowej i nietypowej kwadratowej butelce, opatrzonej zupełnie nową etykietą, wrócił na salony i trafił w limitowanej edycji na sklepowe półki - najpierw rocznik '18, a następnie rocznik '30.

W Agencji Kreatywnej 29 Colors ze Szczecina od ponad roku trwały prace nad stworzeniem nowej identyfikacji wizualnej legendarnego alkoholu. Owocem współpracy z zarządem Szczecińskiej Fabryki Wódek "Starka" jest m. in. całkowicie nowy design etykiety. Mając na uwadze, że jest to marka zdecydowanie ze sfery premium, postawiono na prostą i elegancką formę, w stonowanej kolorystyce. Na każdej butelce Starki '18 widnieje zatem biała etykieta w szare pasy z czarną literą S (nowym znakiem trunku), znakiem wodnym wskazującym na rocznik oraz indywidualnym numerem.

Podobnie wygląda trzydziestoletnia Starka Banquet. Tutaj również postawiono na minimalizm, wysoką estetykę i nowoczesność, aczkolwiek z nutą tradycji. Z uwagi na to, że jest to dojrzalszy, jeszcze bardziej szlachetny rocznik, zdecydowano się na kolorystykę w odcieniach beżu, inspirowaną wiekowym papierem i fotografiami. Dla podkreślenia korzeni i tradycji Starki, na tyle etykiety widnieje grafika beczki z dawnym logo trunku oraz datą jej napełnienia - to najdłużej leżakująca w piwnicach zakładu beczka, która stanowi prawdziwą perłą wśród pozostałych zbiorów.

Załączone wizualizacje ukazują jak prezentują się te dwie serie Starki - osiemnasto i trzydziestoletnia - przygotowane graficznie przez Agencję Kreatywną 29 Colors ze Szczecina.

Źródło: Agencja Kreatywna 29 Colors