Stora Enso Tambrite „najbardziej cenionym kartonem” w Europie
22 Sep 2014 10:01

Jak wynika z badań Brand Equity Tracking Survey, przeprowadzonych po raz szósty wśród europejskich właścicieli marek przez firmę Opticom International Research, karton Tambrite firmy Stora Enso został przez nich uznany za najbardziej ceniony. W pierwszej dziesiątce znalazły się także dwa inne kartony wytwarzane przez skandynawskiego producenta – Ensocoat i Performa. Do swojej oceny firma Opticom wykorzystuje specjalny indeks Brand Equity Index (BEI), który definiuje najbardziej wartościowe marki z perspektywy użytkowników. To umożliwia porównywanie poszczególnych marek w skali kraju bądź całego kontynentu.

Indeks BEI uwzględnia szereg parametrów, które są istotne w kontekście oceny wartości danej marki, m.in. jej spontaniczną znajomość, świadomość TOM (gdy dana marka jest wskazywana jako pierwsza), jakość i lojalność klientów. Co więcej, pozwala on oszacować wpływ na otoczenie rynkowe oraz zalety i wady poszczególnych gatunków kartonu, wyróżnić liderów branżowych oraz ocenić sukces strategii ich wprowadzania na rynek.

Jak wynika z tegorocznych badań firmy Opticom, karton Tambrite cieszy się bardzo wysokim wskaźnikiem świadomości marki i lojalności ze strony klientów, przede wszystkim z branż farmaceutycznej i ochrony zdrowia, kosmetycznej i środków pielęgnacji, mrożonej, chłodzonej oraz suchej żywności. Z kolei Stora Enso została wyróżniona jako dostawca o najwyższym wskaźniku świadomości marki.

W badaniu przeprowadzonym wiosną tego roku wzięło udział 377 właścicieli marek z siedmiu krajów: Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii, Belgii i Holandii. Reprezentowali oni sześć różnych segmentów rynkowych: farmaceutyczny i ochrony zdrowia; kosmetyczny i środków pielęgnacyjnych; czekoladowy i konfekcyjny; suchej żywności; mrożonek i żywności chłodzonej oraz winiarski i spirytusowy.

Podobne badania zostały również przeprowadzone wśród ok. 200 firm, zajmujących przetwórstwem opakowań na bazie kartonu. Tu Tambrite okazał się najlepiej rozpoznawalną marką, zaś kartony Performa i Ensocoat znalazły się w pierwszej piątce pod względem spontanicznej znajomości marki. Warto podkreślić awans (z miejsca 8. na 5.) drugiego z nich we wspomnianym rankingu w porównaniu z poprzednimi badaniami, które odbyły się w roku 2012.

Raport firmy Opticom cytuje głosy zadowolonych użytkowników poszczególnych produktów Stora Enso. I tak włoski producent kosmetyków chwali w nim karton Ensocoat za „wysoką i stabilną jakość, odpowiednią białość oraz wysoką sztywność w stosunku do gramatury”. Przedstawiciel francuskiej firmy z branży czekoladowo-konfekcyjnej opisuje karton Performa jako „idealny do produkcji opakowań na czekoladę, spełniający testy antyzapachowe oraz cechujący się właściwymi parametrami poligraficznymi”. Z kolei w oczach jednego z niemieckich producentów suchej żywności karton Tambrite znalazł uznanie za „najwyższą jakość, objawiającą się brakiem zanieczyszczeń produkcyjnych, właściwym zachowaniem w maszynach przetwarzających opakowania, optymalną gramaturę oraz wysoką atrakcyjność wizualną”.

Źródło:Stora Enso