Strategiczny sojusz w branży wystawienniczej
10 Oct 2024 12:10

W dniu 8 października br. organizatorzy targów branżowych Informa Markets oraz Ipack Ima ogłosiły w Mediolanie nawiązanie strategicznej współpracy, która ma uczynić z obu imprez wspólny globalny punkt odniesienia dla firm zajmujących się przetwórstwem i pakowaniem.

Informa Markets (czołowy organizator imprez wystawienniczych) oraz Ipack Ima S.r.l. (organizator targów przetwórczych i opakowaniowych, spółka joint venture Ucima i Fiera Milano) publicznie ujawniły podpisaną kilka miesięcy temu umowę mającą na celu ustanowienie zupełnie nowego strategicznego sojuszu. Umowa posłuży do rozwoju wspólnej międzynarodowej promocji i zintensyfikowanie działań cross-sellingowych dla portfolio targowego obu sygnatariuszy, w tym platform Propak i Fispal obsługiwanych przez Informa Markets oraz targów organizowanych przez Ipack Ima.

Umowa ma zagwarantować globalną obecność wystawców na targach poświęconych technologiom przetwarzania i pakowania, materiałom opakowaniowych i tym skierowanym do kluczowych sektorów przemysłu spożywczego - ze szczególnym uwzględnieniem żywności na bazie zbóż i płynnych napojów spożywczych oraz farmaceutyków.

Oba zaangażowane zespoły uruchomiły wspólną ścieżkę komunikacji, aby wzmocnić widoczność i wartość partnerstwa. W tym kontekście Ipack Ima będzie dodatkowo organizowała seminaria i konferencje na tematy związane z branżą, w szczególności z pakowaniem, przetwarzaniem i materiałami, które są strategicznie interesujące dla Informa.

Z komercyjnego punktu widzenia Informa Markets i Ipack Ima uzgodniły utworzenie zintegrowanej, wzajemnie połączonej platformy, która ma wspierać widoczność na rynkach międzynarodowych, oferować dogłębne możliwości ekspansji i wzrostu w skali globalnej.

Umowa ta pozwoli Ipack Ima na dalszą konsolidację swojej globalnej pozycji w roli punktu odniesienia dla imprez targowych poświęconych technologiom przetwórczym i opakowaniowym, . Dzięki wsparciu Informa wzmocniona zostanie obecność na IPACK-IMA wystawców ze strategicznych rynków, takich jak Indie i Stany Zjednoczone, jak również wspólna penetracja ważnych krajów europejskich: francuskiego, niemieckiego, hiszpańskiego, holenderskiego i belgijskiego.

Jednocześnie Informa skorzysta z bezpośredniej obecności Ipack Ima na rynku włoskim i tureckim, co ma jej ułatwić pozyskiwanie nowych wystawców do swojej sieci wystawienniczej.

Już od momentu podpisania tej umowy zaczęliśmy odkrywać synergie i możliwości wynikające z połączenia tych dwóch globalnie rozpoznawalnych marek. Dzięki rozległemu doświadczeniu i sieciom w kluczowych sektorach obsługiwanych przez nasze globalne portfolio ProPak, IPACK-IMA i ProPak mają wyjątkową pozycję, aby ulepszyć naszą ofertę, wspierać innowacje i dostarczać większą wartość naszym klientom na całym świecie - powiedział Fraser Hawkes, Dyrektor Zarządzający w Międzynarodowym Biurze Sprzedaży Informa Markets.

Ta umowa - komentuje Valerio Soli, prezes Ipack Ima – wpisuje się idealnie w nasz plan biznesowy, który przewiduje zawieranie sojuszy z partnerami strategicznymi w celu napędzania wzrostu i internacjonalizacji naszych targów poprzez rozszerzanie partnerstwa i obecności na innych rynkach. Ipack Ima plasuje się wśród globalnych organizatorów targów, kładąc nacisk na promowanie wyjątkowych firm z Włoch (i nie tylko) w docelowych branżach na całym świecie. Sojusz ten pomaga nam również budować dalszą wiarygodność wśród wszystkich naszych międzynarodowych interesariuszy.

Jak podkreślają obie firmy, współpraca między Informa i Ipack Ima zagwarantuje firmom zajmującym się przetwórstwem i pakowaniem większą widoczność na rynkach na wszystkich kontynentach, wspieraną przez umiejętności wertykalne związane z tymi branżami.

Opracowano na podstawie informacji IPACK-IMA