Sukces Thimm w konkursie POPAI D-A-CH Award
21 May 2021 08:00

Firma Thimm zdobyła podwójną nagrodę POPAI D-A-CH Award w kategorii „Uroda i zapachy”. Dzięki ekologicznemu ekspozytorowi podłogowemu „Green Christmas” dla Weledy i opakowania dla handlu internetowego Salwa Petersen firmie Thimm udało się z powodzeniem wyróżnić na tle konkurencji. Zwycięzcy zostali ogłoszeni wieczorem 19 maja w ramach wirtualnej gali.

W kategorii "Uroda i zapachy" firma Thimm otrzymała brązową nagrodę POPAI Award za świąteczny ekspozytor „Green Christmas” przyznawany przez producenta kosmetyków naturalnych Weleda. Ekologiczne i oszczędne gospodarowanie zasobami jest mocno zakorzenione w zasadach postępowania firmy Weleda. Firma Thimm pomogła swojemu klientowi, firmie Weleda, połączyć tematykę Bożego Narodzenia i Zrównoważonego Rozwoju oraz skutecznie wdrożyć je w punktach sprzedaży.

Do dodatkowej ekspozycji bożonarodzeniowych zestawów upominkowych opracowano ekspozytor w formie choinki, wykonany w 100% z tektury falistej z makulatury. Jest ona wyposażona w trzy półki, które można łatwo napełniać i zapraszać klientów do sięgania po nie. Przód choinki został zadrukowany techniką fleksodruku w kolorze zielonym z bożonarodzeniowymi motywami oraz głównym przesłaniem "Dawaj ekologiczne prezenty". Tył i półki regałów prezentują się optycznie w naturalnym brązowym kolorze tektury falistej. W punkcie sprzedaży płaski ekspozytor, który pozwala zaoszczędzić miejsce podczas transportu, można bez trudu ustawić w pionie.

Thimm otrzymał brązowego Indianina w tej samej kategorii za opakowanie wysyłkowe z plombą zabezpieczającą dla sklepu internetowego Salwy Petersen. Start-up specjalizuje się w produktach do pielęgnacji włosów: właścicielka Salwa Petersen łączy tradycyjne przepisy z jej rodzinnego Czadu z nowoczesnymi technologiami. W przypadku pierwszego opakowania wysyłkowego młodej firmy nacisk położono nie tylko na ochronę produktu i bezpieczną wysyłkę towaru, ale również na przyciągający wzrok wygląd.

Bezpieczne zamknięcie wykonane z tektury falistej gwarantuje szczelność opakowania podczas transportu i zabezpiecza przed otwarciem przez osoby niepowołane. Dodatkowa taśma klejąca do zamykania nie jest wymagana. W przeciwieństwie do lokowania marki w handlu stacjonarnym pierwszy kontakt z klientem w sektorze e-commerce ma miejsce w momencie rozpakowywania zamówienia. Dlatego Salwa Petersen położyła szczególny nacisk na atrakcyjny wygląd opakowań wysyłkowych. Firma Thimm spełniła to życzenie, umieszczając na całej powierzchni przyciągający uwagę nadruk na zewnętrznej górnej powierzchni w druku cyfrowym. Przyjemność z rozpakowywania zapewnia ukierunkowany na klienta komunikat, który został umieszczony bezpośrednio na wewnętrznej stronie opakowania wysyłkowego.

Z powodu światowej pandemii wręczenie nagród OPAI D-A-CH Award odbyło się w tym roku całkowicie cyfrowo. Tegoroczni zwycięzcy zostali ogłoszeni w ramach wirtualnej gali, którą można było oglądać na żywo na kanale YouTube poświęconym nagrodom.

Organizacja non-profit POPAI (Point of Purchase Advertising International) już od ponad pięćdziesięciu lat organizuje na całym świecie konkursy, w ramach których firmy i usługodawcy są nagradzani za swoje działania w punktach sprzedaży. Nagrody POPAI D-A-CH Awards w krajach niemieckojęzycznych są przyznawane od 2009 roku. Uwzględniane są wszystkie działania marketingowe w punktach sprzedaży (POS), od klasycznych materiałów POS po działania wspierające sprzedaż. Niezależne jury składające się z 25 ekspertów z dziedziny marki, handlu detalicznego, designu i nauki wybierze zwycięzców POPAI D-A-CH Awards w łącznie 15 kategoriach. Przyznana nagroda przedstawia Indianina, co nawiązuje do pierwszego ekspozytora 3D opracowanego w kształcie Indianina.

Opracowano na podstawie informacji Grupy Thimm