Firma SWEDBRAND Group, producent opakowań dla najbardziej znanych marek na świecie ogłosiła dziś otwarcie w Polsce fabryki SWEDBRAND Poland Sp. z o.o., produkującej wysokiej jakości pudełka przeznaczone na towary luksusowe. Niezwykle nowoczesny zakład w Gdańsku, który dołączył do globalnej sieci własnych i partnerskich obiektów firmy, obsługiwany jest przez doświadczony personel i może zapewnić znacznie niższe koszty oraz krótszy czas dostawy na terenie Europy.
Kierownikiem zakładu jest Bogdan Putko, który ma 35-letnie doświadczenie na polskim rynku opakowań, a ze względu na swoją bogatą wiedzę i doświadczenie we wszystkich obszarach produkcji opakowań jest znany i doceniany przez wiele najsłynniejszych marek na świecie.
Już od dawna produkujemy najwyższej jakości opakowania w Chinach i Wietnamie, ale mniej więcej dwa lata temu zaczęliśmy szukać możliwości rozpoczęcia produkcji także w Europie - powiedział Zaid Bunni, współzałożyciel Grupy SWEDBRAND. - Biorąc pod uwagę problemy spowodowane pandemią i niestabilność na azjatyckich rynkach, dziś decyzja ta wydaje się być prorocza. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że do naszego zespołu dołączył Bogdan Putko, który podczas budowy naszej nowej fabryki dzielił się swoją rozległą wiedzą zarówno na temat opakowań, jak i polskiej branży drukarskiej i przetwórczej.
Zaid Bunni zwraca uwagę, że gdańska fabryka, która jest wysoce zautomatyzowanym i niezwykle nowoczesnym zakładem produkującym wysokiej jakości pudełka (tzw. rigid boxes), przynosi szereg korzyści klientom, którzy wykorzystują tego typu opakowania w Europie.
Kierownik zakładu, Bogdan Putko, dodaje: Zaobserwowaliśmy drastyczny wzrost zarówno czasu, jak i kosztów transportu z Chin do Europy. Podczas gdy czas produkcji i koszty pracy są nieco wyższe w Polsce, zabezpieczenie kontenera typu 1A (40 stóp) w Chinach może zająć od czterech do pięciu tygodni, a wysłanie go do Europy – następne pięć do siedmiu tygodni. Ponadto tylko w ciągu ostatnich kilku miesięcy koszt wysyłki wzrósł czterokrotnie lub pięciokrotnie, z 2000 USD aż do 10 000 USD za kontener typu 1A. Koszt transportu ciężarówką z Polski do Niemiec to tymczasem od 850 do 1300 EUR i można go zrealizować w ciągu zaledwie trzech dni.
Obniżone koszty transportu przekładają się na bardziej konkurencyjne ceny pudełek, co ma dla marek kluczowe znaczenie w kreowaniu wizerunku i zwiększaniu atrakcyjności towarów luksusowych, a jednocześnie chronią często delikatną zawartość. Ponadto możliwość dostarczenia towarów na półki nawet o miesiąc wcześniej, niż było to wcześniej możliwe, pozwala zarówno markom, jak i sprzedawcom detalicznym uzyskać znaczące przychody.
Właśnie zakończyliśmy w naszej fabryce prace wykończeniowe i obecnie wkraczamy w pełną fazę produkcyjną - dodał Bogdan Putko. - W związku z pandemią, która wciąż ogranicza możliwość podróżowania, oferujemy również klientom wyjątkową okazję do odbycia wirtualnej wycieczki po fabryce. Wycieczka ta ma na celu zaprezentowanie wszystkich aspektów zakładu i pokazanie naszym kontrahentom, że możemy zapewnić im niezawodną i terminową obsługę. Ponadto gdańska fabryka odpowiada na potrzebę dywersyfikacji ryzyka, którą odczuwa wiele najbardziej znanych marek na świecie, przenosząc całość lub część produkcji opakowań z Azji do Europy.
Zaid Bunni dodaje: Podjęliśmy również strategiczną decyzję o zlecaniu na zewnątrz druku offsetowego wymaganego do produkcji tych wyjątkowych pudełek, ponieważ w Polsce działa wiele znakomitych drukarni, które mają niewykorzystane moce produkcyjne. W ten sposób wspieramy polski przemysł poligraficzny, jednocześnie utrzymując nasze koszty ogólne na jak najniższym poziomie.
Opracowano na podstawie informacji SWEDBRAND Group