Firma Mondi stworzyła nadające się do recyklingu opakowanie dla cienko krojonej szynki garmażeryjnej „Abraham” firmy Bell Germany, zapewniające idealną zgodność z obowiązującymi przepisami odnośnie recyklingu.
W marcu br. Bell Germany wprowadza dla ponad 30 produktów – w tym dla plastrowanej szynki Seranno, Prosciutto i Savoy- monomateriałowe, nadające się do recyklingu opakowania WalletPack. Nowe rozwiązanie zastąpi wielomateriałowe i nie nadające się do odzysku opakowania z tworzyw sztucznych, a w dodatku zużyje w tym celu o 37% mniej materiału w porównaniu ze standardowymi opakowaniami z atmosferą modyfikowaną. Dzięki rozwiązaniu o niższej gramaturze firma Bell Germany zredukuje ilość odpadów z tworzyw sztucznych o 35 ton rocznie. Obniży również opłaty za utylizację odpadów i spełni nakładane przez wiodących sprzedawców detalicznych wytyczne dotyczące projektowania z myślą o recyklingu.
Nowe opakowanie Mondi WalletPack, stworzone po dwóch latach prac koncepcyjnych, działa jak teczka, którą konsument otwiera w celu rozpakowania produktu. Opakowanie, które wyposażono w możliwość wielokrotnego zamykania na stronie spodniej dla ograniczenia ryzyka zepsucia żywności, zapewnia doskonałą ochronę cienko krojonych wędlin i zostało uznane przez niemiecki instytut cyclos-HTP jako „recyklowalne w 93%”.
Thomas Kahl, kierownik projektu EcoSolutions w Mondi, mówi: Naszym celem jest tworzenie opakowań, które są zaprojektowane z myślą o zrównoważonym rozwoju. Takie opakowanie powinno być lepsze dla środowiska, a jednocześnie chronić żywność i wyróżniać się na półkach sklepowych jako reprezentant marki Abraham. Nasze unikalne podejście EcoSolutions bierze pod uwagę wszystkie te elementy: na każdym etapie ściśle współpracowaliśmy z firmą Bell Germany dla upewnienia się, że jest to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich ich produktów.
Jessica Trautmann, starsza menedżer ds. produktu w Bell Deutschland, dodaje: Podobnie jak w przypadku wszystkich opakowań na żywność priorytetem jest ochrona zawartości, jednak od pewnego czasu naszym celem stała się poprawa potencjału odzysku naszych opakowań, ponieważ dążymy do tego, aby wszystkie elementy naszej działalności były bardziej zrównoważone. Mondi było cennym partnerem w tworzeniu tego rozwiązania i cieszymy się, że możemy wprowadzić na rynek to nowe opakowanie, które nadaje się do recyklingu, a jednocześnie jest funkcjonalne i atrakcyjnie prezentuje się na półce.
Nowe opakowanie będzie sprzedawane w niemieckich sieciach sklepów spożywczych od marca 2021 r.
Opracowano na podstawie informacji firmy Mondi