Firma Tetra Pak oraz studio Appetite Creative poinformowały o wspólnym projekcie, jakim jest inteligentne kartonowe opakowanie na mleko przygotowane dla szwajcarskiej marki Emmi good day. Opakowanie wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej (AR) w celu zachęcenia konsumentów do zdrowego trybu życia.
Opracowane przez Tetra Pak nowe opakowanie Tatra Stelo Aseptic 1000 ma przekonać użytkowników produktu Emmi, by „dobrze rozpoczęli dzień”, skanując karton kamerą w swoich smartfonach. Korzystając z aplikacji internetowej zyskają w ten sposób dostęp do animacji AR, która zawiera listę działań mających na celu zachęcenie konsumentów do dodania „więcej Emmi do ich dnia”.
Aplikacja zawiera również interaktywne gry promujące nowe napoje w ofercie Emmi. Przykładowo gra „Move your Body” pozwala konsumentom wybrać pomiędzy napojami Barista, High Protein lub Milk Drink i zbierać składniki, takie jak owoce i owies, aby dodać je do swojej miski śniadaniowej. Emmi dodaje, że gra 2D "Breakfast Ninja" zachęca użytkowników do jak najszybszego pokrojenia różnych składników śniadania. Po ukończeniu każdej z gier użytkownicy otrzymują pomysłowe przepisy oraz inspirujące cytaty, których baza będzie regularnie uzupełniana.
Dodatkowo konsumenci mogą zbierać punkty za interakcję z opakowaniem i dzielić się swoimi wrażeniami za pośrednictwem mediów społecznościowych, a także zdobywać nagrody za miejsce na tablicy wyników. Jak przekonuje firma Emmi, wśród nagród znajdują się m.in. zegarki Apple Watch, maty do jogi oraz spieniacze do mleka. Aplikacja śledzi na bieżąco aktywność konsumentów i zapewnia firmie możliwość optymalizacji działań marketingowych.
Amir Maslic, starszy kierownik ds. zarządzania marką w Emmi, mówi: Nasze interaktywne działania cieszą się wielką popularnością i odnoszą sukcesy w całej gamie naszych produktów i opakowań. Cieszymy się z możliwości umilania dni naszym klientom dzięki nowemu, bardziej eleganckiemu opakowaniu Emmi good day i doświadczeniom, które łączą zabawne gry i edukację na temat tego, jak być szczęśliwszym i zdrowszym.
Jenny Stanley, dyrektor zarządzająca w Appetite Creative, dodaje: Współpracujemy z Emmi od wielu lat nad tworzeniem i rozwijaniem jej interaktywnych rozwiązań opakowaniowych. Popularne aplikacje zapewniają radość całym rodzinom (…) i dają Emmi szansę dopasowywania informacji marketingowych oraz autentycznego łączenia się z klientami w czasie rzeczywistym.
W 2019 r. Tetra Pak uruchomiła swoją Connected Packaging Platform dla opakowań kartonowych na mleko i soki, która przemienia opakowania kartonowe na mleko i soki w interaktywne kanały informacyjne, pełnowymiarowe nośniki danych oraz narzędzia cyfrowe. Inne innowacje Tetra Pak w dziedzinie kartonów obejmują inicjatywę mającą na celu zwiększenie możliwości recyklingu dzięki odpowiedniej konstrukcji opakowań oraz poprawę sprawności i łatwości, z jaką kartony trafiają do strumieni recyklingu.
Opracowano na podstawie informacji firmy Tetra Pak