Dzięki współpracy firm Tetra Pak oraz producenta wody mineralnej ze Stanów Zjednoczonych powstają zadrukowywane cyfrowo opakowania kartonowe na napoje. Tetra Pak wykorzystuje do produkcji maszynę Koenig & Bauer Rotajet, którą zainstalowała w Teksasie na początku pandemii.
Rotajet 168 został zainstalowany w tym samym czasie co dedykowany laminator i inne urządzenia, aby produkować niewielkie ilości kartonów na zamówienie dla firm produkujących napoje. Teraz, po szeroko zakrojonych testach, firma zrealizowała swój pierwszy projekt pod szyldem Tetra Pak Customer Printing.
Zakład wyprodukował 100 mln kartonów dla dostawcy wody mineralnej Flow Beverage. Opakowania z pięcioma wzorami będą sprzedawane podczas serii koncertów Live Nation Canada. Z punktu widzenia Flow wykorzystanie materiału nadającego się do recyklingu oraz ograniczenie odpadów to element firmowej kultury, która zapewniła producentowi wysoką punktację w procesie certyfikacji B Corp.
Tetra Pak traktuje udział w projekcie jako okazję, by zaprezentować innym markom możliwości druku cyfrowego. Marki potrzebują możliwości szybkiej aktywacji działań marketingowych i kapitalizacji trendów konsumenckich - mówi Pedro Concalves, dyrektor ds. marketingu Tetra Pak w USA i Kanadzie.
Firma będzie w stanie zaoferować szeroką gamę wzorów na każdym pudełku dzięki możliwości symultanicznego druku na maszynie cyfrowej, zamiast druku sekwencyjnego za pomocą maszyny konwencjonalnej. Dodatkowo zyska możliwość dostarczania opakowań ściśle powiązanych z konkretnymi wydarzeniami i innymi działaniami promocyjnymi.
Zdaniem wiceprezeski wykonawczej działu Printing Solutions Oli Elmqvist: Druk cyfrowy otwiera masę możliwości przed markami, które są zainteresowane prowadzeniem silnych kampanii promocyjnych, i stanowi idealne rozwiązanie dla firm typu start up wprowadzających na rynek nowy produkt. Zaś dzięki wyrazistym obrazom o wysokiej jakości i naturalnemu wzornictwu nadaje produktom wygląd premium.
Na razie jedynym zakładem wyposażonym w szybką maszynę do druku atramentowego jest Denton. Odbywa się w nim druk z roli na rolę (również na laminowanych wstęgach), które następnie trafiają do rozlewni wyposażonych w sprzęt do napełniania opakowań.
Jak dodaje firma: Współpracujemy z innowacyjnymi klientami, gromadzimy doświadczenia i stale udoskonalamy naszą ofertę, a wszystko to w kontrolowanych warunkach. Naszą ambicją jest rozbudowa zdolności druku cyfrowego na inne regiony geograficzne. Kolejne rynki docelowe dla wdrożeń komercyjnych będą jednak definiowane w oparciu o potrzeby klientów (…).
Opracowano na podstawie informacji serwisu Print Business