Tetra Pak uruchamia usługę Connected Packaging Platform
17 Apr 2019 14:15

Koncern Tetra Pak ogłosił uruchomienie nowej usługi Connected Packaging Platform, która – jak twierdzi – przemieni opakowania kartonowe na mleko i soki w interaktywne kanały informacyjne, pełnowymiarowe nośniki danych oraz narzędzia cyfrowe.

Zainspirowana trendami rodzącymi się w epoce Przemysłu 4.0, u podstaw których tkwi tworzenie kodów, druk cyfrowy oraz zarządzanie danymi, platforma łącząca opakowania zapewni nowe korzyści dla producentów żywności, sprzedawców oraz konsumentów.

W przypadku tych pierwszych nowa platforma opakowaniowa oferuje możliwość pełnej kontroli nad produktem i umożliwia usprawnienie wszystkich etapów jego wytwarzania: od produkcji, przez kontrolę jakości, aż po pełną przejrzystość łańcucha dostaw. Platforma umożliwi identyfikację i śledzenie historii lub położenia dowolnego produktu, pozwalając na stałą kontrolę jego obecności na rynku oraz rozwiązywanie potencjalnych problemów.

Sprzedawcom ma zapewnić doskonalszą kontrolę łańcucha dostaw oraz możliwość jego obserwacji w czasie rzeczywistym, a tym samym umożliwić dystrybutorom śledzenie ruchu stanów magazynowych, otrzymywanie alertów w przypadku wystąpienia problemów, a także monitorowanie wydajności dostaw.

Dla konsumentów oznaczać będzie dostęp do szerokiej gamy informacji, np. miejsca wytworzenia konkretnego produktu lub składników, z których go wykonano, a także tego, czy dane opakowanie nadaje się do recyklingu.

Ivan Nesterenko, wiceprezes w Tetra Pak, tłumaczy: „Otwieramy przed naszymi klientami nowe i większe niż kiedykolwiek wcześniej możliwości uzyskania dodatkowej wartości z opakowań. Nie chodzi już tylko o bezpieczeństwo produktu i funkcjonalność, ale także o łączność. Przyszłość opakowań jest bez wątpienia cyfrowa: to wydarzenie to krok ku prawdziwie inteligentnym opakowaniom i cieszy nas możliwość współdziałania z naszymi klientami w tej podróży”.

Tetra Pak udanie zakończyła fazę testów nowego „połączonego” opakowania i jego zachowania w sieci sprzedaży, współpracując z producentami napojów, soków i mleka z Hiszpanii, Rosji, Chin, Dominikany i Indii. Jak informuje, w Hiszpanii klient zwiększył swoją sprzedaż o 16% dzięki kampanii „scan and win” (skanuj i wygrywaj).

Na podstawie informacji Tetra Pak opracował TK