Firma Unilever zamierza wprowadzić na rynek jej zdaniem pierwszą w historii butelkę na detergenty do prania wykonaną z papieru.
Prototyp został opracowany dla wiodącej marki OMO (znanej również jako Persil, Skip & Breeze) i ma zadebiutować w Brazylii na początku 2022 roku, a wkrótce potem zostać wprowadzony do obrotu w Europie i w innych krajach. Unilever zamierza wykorzystać tę samą technologię do stworzenia papierowych butelek na produkty do pielęgnacji włosów.
Technologia została opracowana we współpracy z konsorcjum Pulpex, w skład którego wchodzą Unilever, Diageo, Pilot Lite i inne firmy branżowe. Unilever jest w stanie wykorzystać ją do pakowania produktów płynnych w pierwsze w swoim rodzaju papierowe butelki, które – jak twierdzi - są wykonane z masy celulozowej pozyskiwanej w sposób zrównoważony i przeznaczone do recyklingu w strumieniu odpadów papierowych.
Butelki są pokryte od wewnątrz opatentowaną powłoką odpychającą wodę, co umożliwia przechowywanie produktów płynnych w papierowym pakowaniu, takich jak detergenty do prania, szampony i odżywki zawierające środki powierzchniowo czynne, substancje zapachowe i inne składniki aktywne.
Richard Slater, główny dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Unilever, powiedział: Aby rozwiązać problem odpadów plastikowych musimy całkowicie przemyśleć sposób, w jaki projektujemy i pakujemy produkty. Wymaga to drastycznych zmian, które można osiągnąć jedynie poprzez współpracę całej branży. Technologia papierowych butelek firmy Pulpex to ekscytujący krok we właściwym kierunku i cieszymy się, że możemy wspólnie pracować nad wypróbowaniem tej innowacji w naszych produktach.
Wprowadzanie innowacji z wykorzystaniem alternatywnych materiałów jest kluczową częścią naszej strategii zrównoważonych opakowań i będzie odgrywać ważną rolę w naszym zobowiązaniu do zmniejszenia o połowę zużycia pierwotnych materiałów plastikowych do 2025 roku.
Opracowano na podstawie informacji firmy Unilever