Oddział Beauty Care firmy Henkel, któremu podlegają marki takie jak Schwarzkopf, dzięki wyjątkowej współpracy z UPM Raflatac zredukował do zera odpady w postaci etykietowych materiałów podkładowych. Ponad 400 ton silikonowanego podkładu glassine zostało zutylizowanych dzięki programowi recyklingu odpadów RafCycle.
Wspomniane odpady zostały wygenerowane w fabryce w niemieckim Wassertrüdingen w 2016 r. UPM Raflatac odebrał zużyte podkłady – w ilości, która zmieściłaby się na 20 ciężarówkach - od Henkla i przetworzył je na nowe papiery graficzne do druku czasopism i książek w niemieckiej papierni UPM Plattling. Jak mówi Greg Douglas, odpowiedzialny w firmie Henkel za rozwój biznesu taśm, etykiet i powłok na obszarze Europy: “Współpraca z naszymi partnerami w łańcuchu wartości stanowi kluczowy element naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Partnerstwo z UPM Raflatac odzwierciedla naszą wiarę, że ekologia jest nierozerwalnie powiązana z innowacyjnością i wydajnością.”
Koncepcja RafCycle UPM Raflatac daje nowe życie etykietowym odpadom, które w innym wypadku zostałyby spalone lub trafiłyby na wysypiska śmieci. Juha Virmavirta, dyrektor ds. rozwiązań RafCycle w UPM Raflatac, tłumaczy: “Henkel odgrywa ważną rolę w etykietowym łańcuchu wartości, zarówno jako dostawca surowca, jak również końcowy użytkownik etykiet. To czyni tę firmę naszym ważnym partnerem, a program RafCycle jest kluczowym elementem tej współpracy.”
Dowodem na bliskość kooperacji obu firm jest niedawne przyznanie firmie Henkel certyfikatu partnera RafCycle w zakresie podkładów glassine przez UPM Raflatac.
Na podstawie informacji firmy UPM Raflatac opracował TK