UPM Raflatac realizuje swoje cele z 6-letnim wyprzedzeniem
12 Jan 2024 14:22

Wszystkie papiery dostarczane przez firmę UPM Raflatac, niezależnie od tego, czy są używane w materiałach do etykietowania w roli papieru wierzchniego lub podkładu, są obecnie certyfikowane w ramach wiarygodnego systemu certyfikacji lasów. Certyfikacja wszystkich rodzajów papieru – jeden z celów firmy UPM Raflatac na 2030 r. wpisujący się w kwestię odpowiedzialnego pozyskiwania surowców i ochrony klimatu – została zrealizowana z sześcioletnim wyprzedzeniem.

Osiągnięcie naszego celu na 2030 r. z tak dużym wyprzedzeniem jest znaczącym kamieniem milowym, którego nie moglibyśmy zrealizować bez wsparcia i ścisłej współpracy z naszymi dostawcami, a także bez motywacji i zaangażowania naszych pracowników. Certyfikacja lasów przez strony trzecie jest jednym z ważnych elementów naszego odpowiedzialnego podejścia do pozyskiwania surowców, w połączeniu z oceną dostawców i działaniami rozwojowymi, a także z ciągłym monitorowaniem i zarządzaniem ryzykiem - mówi Maria Seppälä, wiceprezes ds. pozyskiwania surowców w UPM Raflatac.

Szybko zmieniające się środowisko regulacyjne wywiera coraz większą presję na firmy, aby poprawiły identyfikowalność swoich surowców oraz usprawniły odpowiedzialne praktyki ich pozyskiwania. Dzięki temu, że wszystkie papiery UPM Raflatac są certyfikowane zgodnie z systemami certyfikacji leśnej FSC (FSC C012530), PEFC (PEFC/02-31-196) i systemami wspieranymi przez PEFC, firma UPM Raflatac może pomagać swym klientom w osiąganiu celów związanych z odpowiedzialnym pozyskiwaniem surowców.

Ambicją UPM Raflatac jest stanie się pierwszą w świecie firmą produkującą materiały etykietowe bez użycia surowców kopalnych. Pod koniec 2021 r. firma wyznaczyła sobie ambitny cel przyspieszenia dążeń do tego celu. W praktyce oznacza to zwiększenie skali wykorzystania certyfikowanych papierów i identyfikowalności innych materiałów pochodzenia biologicznego, pracę w fabrykach i z dostawcami w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych oraz opracowywanie innowacyjnych produktów i usług, które wspierają właścicielom marek w działaniach na rzecz klimatu i realizowaniu ich własnych celów klimatycznych.

Przegląd klimatyczny 2022 opisuje postępy firmy UPM Raflatac w 2022 r. w trzech kluczowych obszarach: lasy i grunty, emisje i wydajność oraz produkty i usługi. Obszary te stanowią podstawę ambitnych celów klimatycznych firmy wyznaczonych na rok 2030. Przegląd klimatyczny 2023 zostanie opublikowany wiosną 2024 roku.

Opracowano na podstawie informacji firmy UPM Raflatac