Firma Highcon zaprezentowała wstępny raport dotyczący wyników finansowych w 2023 r. Wynika z niego, że izraelska spółka otworzyła 2024 r. z zaległościami systemowymi w wysokości 7 mln USD i spodziewa się osiągnąć próg rentowności gotówkowej w drugiej połowie 2024 r. Przychody wyniosły 8,4 mln dolarów, zaś strata 26,9 mln dolarów (w tym 5 mln dolarów start związanych z odpisami i utratą wartości zapasów i środków trwałych).
Rok 2023 był pełen wyzwań dla Highcon, ponieważ spowolnienie światowej gospodarki negatywnie wpłynęło na przyjmowanie nowych zamówień - skomentował Shlomo Nimrodi, dyrektor generalny. Koszty R&D wzrosły, ponieważ firma zainwestowała w rozwój nowej platformy produktowej dla rynku tektury falistej. Chociaż poczyniliśmy znaczne postępy w tym zakresie, co zaowocowało licznymi zobowiązaniami ze strony nowych klientów do zakupu przyszłego produktu, w efekcie firma stanęła w obliczu kryzysu gotówkowego.
Po wielu próbach odbudowania się po spowolnieniu gospodarczym, w październiku 2023 r. spółka ogłosiła szereg działań, które doprowadzą do zmniejszenia kosztów operacyjnych w 2024 r. o ponad 10 mln dolarów w porównaniu z 2023 r. - powiedział Alon Bar-Shany, przewodniczący Rady Dyrektorów. Działania te obejmowały: zastrzyk nowego kapitału od obecnych i nowych akcjonariuszy, restrukturyzację zadłużenia bankowego oraz znaczne ograniczenie działalności i związanego z nią zatrudnienia. Ponadto firma była w stanie zabezpieczyć strategiczne relacje z BHS Corrugated. Dzięki połączeniu tych kroków Highcon wraca na właściwe tory, a wobec zbliżających się targów drupa i budowania relacji z BHS jesteśmy ostrożnie optymistyczni co do przyszłości.
Oczekując na targi drupa, jesteśmy zadowoleni z silnej koncentracji na pudełkach składanych, której doświadczyliśmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy, z zamówieniami o wartości ok. 8 mln dolarów – wszystkimi z tego obszaru. W połączeniu z konsekwentnym silnym wzrostem na poziomie >30% rocznie, wykazywanym przez naszych klientów zarówno w zakresie pudełek składanych, jak i tektury falistej, uważamy, że stawia nas to w dobrej pozycji przed wydarzeniem o tak krytycznym znaczeniu, jakim są targi drupa 2024 - powiedział Simon Lewis, SVP ds. marketingu, strategii i rozwoju biznesu.
Opracowano na podstawie informacji serwisu Packaging Portal