Firma Degree dąży do tego, aby miliony ludzi nabrały pewności siebie i podejmowały większą aktywność fizyczną. Teraz marka podjęła współpracę z niepełnosprawnymi konsumentami i grupą ekspertów, aby opracować koncepcyjny dezodorant w opakowaniu, które ułatwia aplikację kosmetyku.
Osoby niepełnosprawne stanowią największą mniejszość świata. W samych tylko Stanach Zjednoczonych co czwarta osoba nie posiada pełnej sprawności, jednak ich potrzeby często umykają producentom artykułów do pielęgnacji urody i higieny osobistej. Jako marka nr 1 na świecie wśród antyperspirantów i dezodorantów, Degree podejmuje działania, aby to zmienić. Degree - w różnych krajach sprzedawana również jako Rexona, Sure i Shield - wierzy, że ruch ma moc zmieniania życia i że każdy powinien mieć możliwość doświadczania niesamowitych fizycznych, psychicznych i społecznych korzyści, jakie ze sobą niesie, niezależnie od tego, kim jest i jak się porusza.
Słaby wzrok lub brak pełnej ruchomości górnych kończyn mogą sprawić, że przekręcenie nakrętki dezodorantu, obrócenie sztyftu lub naciśnięcie przycisku w dezodorancie staje się wyzwaniem, tymczasem obawa przed poceniem i brak kosmetycznej ochrony może powstrzymywać osoby niepełnosprawne przez taką aktywnością, jaka by im pasowała. Z tego powodu marka Degree podjęła współpracę z szeroką rzeszą ekspertów przy opracowaniu nowej koncepcji skierowanej do niepełnosprawnych odbiorców: Degree Inclusive, pierwszego na świecie dezodorantu adaptacyjnego.
Dezodorant Degree Inclusive wyróżnia się przede wszystkim opakowaniem. Zakrętka posiada haczyk, dzięki czemu można ją zawiesić, a resztę opakowania ściągnąć w dół; magnetyczne zamknięcie ułatwia natomiast ponowne założenie nasadki. Uchwyty wbudowane w boki opakowania ułatwiają trzymanie dezodorantu, a aplikator jest większy niż zwykle, więc wystarczy jedno jego naciśnięcie. Opakowanie ma również etykietę Braille'a, dzięki czemu osoba niewidoma lub niedowidząca może łatwiej znaleźć ją w zatłoczonej apteczce.
We współpracy ze Stowarzyszeniem Dystrofii Mięśniowej (Muscular Dystrophy Association), organizacjami non-profit Open Style Lab i The Lighthouse Chicago oraz panelem inżynierów, projektantów i terapeutów zajęciowych, firma Degree zaprosiła 200 konsumentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności fizycznej do wypróbowania prototypu dezodorantu roll-on. Ich opinie zostaną wykorzystane do ulepszenia produktu, który w przyszłości zostanie wprowadzony na rynek.
Jako marka zaangażowana w zachęcanie innych do większej aktywności ruchowej Degree wierzy, że nikomu nie można odmówić szansy wylewania potu i korzystania z korzyści płynących z ruchu - mówi Kathryn Swallow, wiceprezes globalnej marki Degree. Ponad 60 milionów ludzi w USA żyje z niepełnosprawnością, a mimo to produkty wciąż nie są projektowane z myślą o tej społeczności. Dzięki Degree Inclusive chcielibyśmy zachęcić całą branżę do odważnych działań, aby zapewnić równe szanse osobom niepełnosprawnym.
Opracowano na podstawie informacji koncernu Unilever