W sytuacji, gdy marki muszą wyróżniać się w konkurencyjnym krajobrazie dóbr konsumpcyjnych, ich wygląd odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu uwagi klientów. 29 stycznia br. firmy X-Rite Incorporated i Pantone LLC, czołowi eksperci w dziedzinie nauki i technologii koloru, uruchomili program Brand Color Assessment Profile, dzięki któremu marki będą mogły ocenić sposób, w jaki ich kolory będą reprodukowane na różnych rodzajach materiałów opakowaniowych.
Innowacyjne opakowania pomagają produktom w wyróżnianiu się na półkach sklepowych. Jednak dopasowanie koloru marki do różnych typów opakowań, takich jak woreczki stojące, pudełka składane, etykiety, owijki i tacki na półki, może stanowić wyzwanie. Podczas druku marki mogą używać kolorów spotowych lub CMYK. Podczas gdy kolory spotowe dokładniej odwzorowują kolor marki, CMYK jest bardziej ekonomiczny. W obu przypadkach wybór materiału opakowaniowego, procesu drukowania i farby może znacząco wpłynąć na ostateczny wygląd koloru marki na półce.
Spójność kolorystyczna ma kluczowe znaczenie dla rozpoznawalności marki, ponieważ konsumenci często kojarzą wszelkie rozbieżności kolorystyczne z jakością produktu - powiedziała Cindy Cooperman, wiceprezes ds. globalnych kont strategicznych marki w X-Rite Pantone. Nasz profil oceny koloru marki ma na celu złagodzenie tego problemu, pomagając markom zrozumieć, w jaki sposób kolor będzie reprodukowany na wczesnym etapie procesu projektowania, zanim jeszcze zostaną wysłane próbki kolorów.
Dzięki nowemu programowi eksperci X-Rite Pantone stworzą spersonalizowany profil oceny koloru przy użyciu koloru określonego przez markę. Menedżerowie marki i projektanci mogą wykorzystać ten raport do:
- podglądu, jak kolory konkretnej marki będą wyglądać na wielu podłożach opakowań;
- ustalenia, czy CMYK wystarczająco dokładnie odwzorowuje kolory dla różnych typów opakowań;
- podjęcia świadomych decyzji dotyczących kolorów na wczesnym etapie projektowania;
- oszczędzenia czasu, minimalizacji ryzyka nieoczekiwanych błędów oraz wyeliminowania marnotrawstwa czasu na próby uzyskania nieosiągalnych kolorów.
Wykorzystując biblioteki kolorów X-Rite i narzędzia cyfrowe, marki mogą zyskać spokój ducha przy podejmowaniu decyzji dotyczących kolorów - dodała Cooperman. Naszym celem jest zapewnienie markom niezbędnych danych i spostrzeżeń dotyczących kolorów, aby dokonywały świadomych wyborów kolorystycznych i skróciły czas poświęcany na dostosowywanie kolorów, ostatecznie zwiększając widoczność marki i zaangażowanie konsumentów.
Przez ograniczony czas X-Rite Pantone oferuje Brand Color Assessment Profile za darmo. Aby dowiedzieć się więcej i poprosić o spersonalizowany raport, odwiedź stronę: https://www.xrite.com/categories/training/cpg-brand-color-assessment-program.
Opracowano na podstawie informacji firmy X-Rite