Koncern Coca-Cola wprowadza nowe grafiki na etykietach i opakowaniach swoich napojów, które wykorzystują jeden wspólny system identyfikacji wizualnej oparty na czerwieni jako kolorze „jednoczącym” wszystkie firmowe napoje. Czerwony Dysk, unikalny element nowej globalnej kampanii marketingowej firmy „Taste the Feeling” zapoczątkowanej w styczniu 2016 r., będzie teraz elementem łączącym opakowania różnych napojów. Obok niego pojawią się inne kolory charakterystyczne dla poszczególnych napojów: czarny (Zero), srebrny (Light/Diet), zielony (Life). Nowa grafika będzie również wykorzystywać unikalną nazwę produktu oraz krótkie podsumowanie największych zalet danego napoju na przedniej stronie opakowania, co ma pomóc konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru: oryginalny smak w przypadku klasycznego napoju; świeży smak i zero kalorii (Coca-Cola Light/Diet), zero cukru (Coca-Cola Zero) oraz mniej cukru i ekstrakt z liści stewii (Coca-Cola Life).
„Opakowania to nasza najbardziej widoczny i najcenniejszy atut” - wyjaśnia Marcos de Quinto, dyrektor ds. marketingu w koncernie Coca-Cola. „Czerwony Dysk stał się wyróżniającym elementem marki, synonimem doskonałego smaku, energii oraz odświeżenia. Dzięki wykorzystaniu go na naszych opakowaniach w tak pomysłowy sposób, robimy kolejny krok ku pełnemu wdrożeniu strategii 'One Brand' i zjednoczeniu rodziny Coca-Cola wspólną identyfikacją wizualną, dodatkowo ułatwiając konsumentom wybór napoju z kaloriami lub bez, z kofeiną lub bezkofeinowego.”
Nowe grafiki opakowań Coca-Coli zostały zaprezentowane 18 kwietnia podczas imprezy celebrującej uruchomienie strategii „One Brand” w Meksyku. Nowe opakowania będą dostępne w lokalnych sklepach od początku maja, zaś na półki sklepowe w krajach całego świata trafią w 2016 i 2017 r.
Na podstawie informacji firmy Coca-Cola opracował TK