Druk opakowań giętkich i etykiet tematem Dni Otwartych firmy Müller Martini
13 Feb 2011 21:26
W dniach 28-30 października ub.r. w ośrodku szkoleniowym firmy Müller Martini w niemieckim Maulburgu odbywały się Dni Otwarte przebiegające pod hasłem „Procesy drukowania opakowań giętkich i etykiet”. Program spotkania uwzględniał m.in. pokazy maszyn drukujących Alprinta V i VSOP, panele dyskusyjne poświęcone zagadnieniom nurtującym współczesnych drukarzy oraz prezentacje przygotowane przez poddostawców i partnerów Müller Martini.
Szczególne zainteresowanie towarzyszyło pokazom nowej maszyny VSOP, w której do utrwalania farby drukarskiej zastosowano alternatywnie technologię UV i strumienie elektronów. W Dniach Otwartych wzięło udział około 300 gości z całego świata, w tym liczna grupa polskich klientów firmy Müller Martini.
Etykiety i opakowania giętkie to jedne z nielicznych segmentów branży poligraficznej odnotowujących stały wzrost – podkreślał David Strobbe, dyrektor handlowy i techniczny belgijskiej drukarni Strobbe, który gościł na październikowych Dniach Otwartych. Potwierdzeniem jego słów była bardzo wysoka frekwencja podczas wszystkich dni przygotowanego przez Müller Martini wydarzenia. Przybyli do Maulburga z całego świata goście byli świadkami licznych demonstracji maszyn szwajcarskiego producenta przeznaczonych do druku etykiet i opakowań giętkich, a także pokazów przygotowanych przez jego partnerów. Największym zainteresowaniem cieszyły się prezentacje nowej maszyny VSOP z technologią „sleeve”, tzn. zmiennoformatowych tulei zastępujących cylindry formowe i cylindry pośrednie.
Zgodnie z rosnącymi wymaganiamiwspółczesnego rynku opakowań żywnościowych
Greg Petzer, dyrektor generalny południowoafrykańskiej firmy Afripack Consumer Flexibles z Pinetown, wybrał się do Maulburga specjalnie po to, by obejrzeć w akcji nową technologię wykorzystaną w maszynie VSOP: Czytałem o tym rozwiązaniu, które moim zdaniem wyznacza nową erę w technologii drukowania, jednak dla pełnego jej zrozumienia postanowiłem zobaczyć maszynę podczas pokazów na żywo. I dziś mogę stwierdzić, że rzeczywiście poznałem jej możliwości. Prezentacja maszyny VSOP była wystarczającym powodem, by przyjechać na Dni Otwarte firmy Müller Martini.
Arnella Nechita Rotta, dyrektor generalny rumuńskiej drukarni Sunimprof Rottaprint z Apahida, również przybyła do Maulburga ze względu na planowane pokazy maszyny VSOP: Współczesny rynek produkcji etykiet i opakowań w coraz większym stopniu opiera się na niskich nakładach, krótszych czasach przezbrojenia maszyn, odpowiedniej elastyczności i konkurencyjnych cenach. Jest to niezwykle użyteczne, gdy zlecenia można przygotować szybko, zwłaszcza gdy mówimy o pracach powtarzalnych, co w przypadku opakowań żywnościowych nierzadko oznacza jedynie kilka drobnych zmian w tekście. Ustawienia kolorystyczne z reguły pozostają niezmienione. Na łatwość obsługi maszyny VSOP zwracał uwagę także Fausto Marani, dyrektor zarządzający włoskiej firmy Etimar Produzzione Etichette z Villafranca: Jestem pod wrażeniem tego, jak szybko ma w niej miejsce zmiana zlecenia.
Interesujące dyskusje branżowe i prezentacje poddostawców
Poza pokazami maszyn VSOP i Alprinta V uczestnicy Dni Otwartych wzięli udział w licznych panelach dyskusyjnych poświęconych tematyce drukowania etykiet i opakowań. Dni Otwarte nie mogą sprowadzać się wyłącznie do oglądania maszyn – stwierdził David Strobbe. – Dlatego towarzyszące pokazom panele dyskusyjne uważam za świetny pomysł organizatorów. Z ogromnym zainteresowaniem wysłuchałem informacji ekspertów branżowych dotyczących obecnej sytuacji rynkowej.
Hart Swisher, dyrektor oraz szef działu badań i rozwoju w amerykańskiej firmie Hammer Packaging z Rochester, będącej użytkownikiem dwóch maszyn VSOP, tłumaczył: Dla mnie szczególnie ważna była możliwość skonfrontowania swoich opinii ze sposobem myślenia drukarzy z Europy, choćby z uwagi na fakt, że nasze rynki znacznie się różnią. Podczas takich spotkań zawsze można nauczyć się czegoś nowego. Fausto Marani również chwalił pomysł zorganizowania paneli dyskusyjnych: Jest to najlepszy sposób na zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami oraz na pozyskanie pomysłów dotyczących wejścia na nowe rynki. Dr Stéphane Papilloud z firmy Nestlé dodał: Interesującym doświadczeniem było usłyszeć z pierwszej ręki o tym, czego oczekują nasi klienci oraz dowiedzieć się, jak możemy sprostać ich wymaganiom w dziedzinie opakowań żywnościowych.
Trzecim elementem Dni Otwartych w Maulburgu były prezentacje poddostawców współpracujących z tym szwajcarskim producentem.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Müller Martini