Bardziej wyrazisty Carlsberg
15 May 2011 20:05
Choć zielone logo firmy Carlsberg jest doskonale znane na całym świecie, sprzedaż produktów duńskiej firmy znanej ze swego piwa nie zawsze idzie w parze z rozpoznawalnością marki. Dlatego firma Carlsberg zdecydowała się na uruchomienie nowej globalnej kampanii reklamowej, której celem jest zmiana pozycjonowania swego napoju.
Marka w nowej odsłonie ma zachęcić konsumentów, by nie bali się podejmować odważnych decyzji w swoim życiu i potrafili trzymać się zasad realizując własne cele. Nagrodą za wierność zasadom jest właśnie piwo Carlsberg. Światowa kampania tej marki będzie prowadzona pod hasłem „That calls for a Carlsberg!” (To wymaga Carlsberga!).
Nowa definicja marki Carlsberg odwołuje się do jej dziedzictwa i tradycyjnych wartości. Jednocześnie ma oddawać aktywny i śmiały charakter współczesnego pokolenia konsumentów piwa. Twórcy kampanii podkreślają, że założyciel browaru Carlsberg J.C. Jacobsen hołdował tym samym wartościom, gdy przed 180 laty uruchamiał swój biznes w wieku zaledwie 24 lat. Dzięki podróżom poznał najnowsze osiągnięcia tamtych czasów, by następnie zrewolucjonizować przemysł browarniczy i dzięki odkryciom naukowym ustabilizować jakość piwa na wysokim poziomie.
Twórcy kampanii zdecydowali się na modernizację wizualnej identyfikacji piwa Carlsberg, poszerzenie kanałów dystrybucji oraz wprowadzenie nowej gamy opakowań. Nowa wizualizacja została przygotowana na podstawie czterech elementów: odwagi, autentyczności, nowoczesności i przystępności. Logo Carlsberg, zaprojektowane w 1904 roku w stylu Art Nouveau przez słynnego duńskiego artystę Thorvalda Bindesbo/lla, to główny element rozpoznawczy marki. Duńską koronę królewską, znak oficjalnego piwa królewskiego dworu, uproszczono i nadano jej bardziej zdecydowany charakter. Na wyrazistości zyskał kolor zielony, używany od 1904 roku. Obecny kolor złota został zastąpiony bardziej wyrafinowanym stopem złota i srebra. Dodatkowo po raz pierwszy w historii nowe logo łączy wszystkie trzy elementy: gwiazdę browarniczą, liść chmielu oraz informację „Kopenhaga 1847” – miejsce i datę pierwszego warzenia piwa w zakładach J.C. Jacobsena. Ma to podkreślić autentyczność, wysoką jakość oraz korzystanie z najlepszych składników.
Zielona butelka Carlsberg otrzyma bardziej nowoczesne wzornictwo. Nowe opakowanie z wypukłym logo, zaprojektowane zgodnie ze zmienioną identyfikacją wizualną, będzie miało o 50 proc. mniej zdobień, dzięki czemu stanie się bardziej wyraziste. Ponadto na głównych butelkach – o pojemności 500 oraz 600 ml – pojawi się dolna etykieta, której celem jest poprawienie zauważalności logotypu.
Proces zmiany pozycjonowania marki odbywa się jednocześnie na 140 rynkach. Odświeżenie zarówno propozycji marki (czyli zestawu korzyści funkcjonalnych i emocjonalnych oferowanych nabywcom), jak i jej wizualnej identyfikacji ma uczynić przekaz reklamowy trafiający do klientów bardziej spójnym, interesującym i specyficznym. W efekcie tych działań firma zamierza podwoić swoje zyski do 2015 r.
Jesteśmy dumni z naszej marki – za całą przyjemność, jaką zapewnia tak wielu. Ludzie znają firmę Carlsberg, ale niekoniecznie wiedzą, co sobą reprezentuje. Ta globalna kampania jest sposobem na podzielenie się naszą historią z dotychczasowymi i nowymi użytkownikami. Chcemy, by ludzie dowiedzieli się, że piwo Carlsberg oznacza dziedzictwo, jakość, doskonały smak i robienie tego, co należy – powiedział Jürgen Buhl Rasmussen, dyrektor generalny firmy Carlsberg.
Na podstawie informacji firmy Carlsberg opracował TK