27 niezależnych członków jury Niemieckiej Nagrody Opakowań (German Packaging Award) z pewnością miało sporo pracy: w tym roku do German Packaging Institute e.V. (dvi), organizatora największych w Europie targów opakowań, napłynęło blisko 250 zgłoszeń z 13 krajów, które poddano indywidualnej ocenie. Ostatecznie prestiżową i mającą wieloletnią historię nagrodą zostało uhonorowanych 41 innowacji w 10 kategoriach. Ceremonia wręczenia nagród i ogłoszenie Złotych Nagród odbędzie się podczas targów na FACHPACK.
41 zwycięzców German Packaging Award 2024 pochodzi z Niemiec, Austrii, Kanady, Holandii, Polski i Wielkiej Brytanii. Do dvi spłynęły również innowacyjne rozwiązania z Danii, Francji, Izraela, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Węgier i USA.
Zwycięzcy we wszystkich materiałach i kategoriach
Innowacje obejmują całą gamę surowców, od szkła (2), drewna (1), giętkiego plastiku (5), sztywnego plastiku (8), metalu (4), papieru, tektury i kartonu (11), podłoży wielomateriałowych (2) oraz nowych materiałów (2), po tekturę falistą (4) i materiał kompozytowy (1). Co najmniej jedna innowacja zdobyła nagrodę w każdej z dziesięciu kategorii wystawienniczych.
W rozbiciu na poszczególne kategorie, pięciu zwycięzców przypadło na kategorię Wzornictwo, a na kolejne kategorie (w nawiasach liczba nagrodzonych) jak następuje: Cyfryzacja (2), Funkcjonalność i Wygoda (4), Logistyka i Przepływ Materiałów (5), Zrównoważony Rozwój - Ogólna Koncepcja (6), Zrównoważony Rozwój - Zastępowanie i Redukcja Materiałów (4), Zrównoważony Rozwój - Możliwość Ponownego Wykorzystania (1), Zrównoważony Rozwój - Możliwość Recyklingu i Wykorzystanie Recyklatów (3), Młody Talent (3), Nowy Materiał (2), Maszyny Pakujące, Technologia i Oprogramowanie (2), Prezentacja Produktu (2) oraz Efektywność Kosztowa (3).
Jury dostrzega największe osiągnięcia w branży
Duża liczba zgłoszonych innowacji pokazuje, z jakim zaangażowaniem i intensywnością branża pracuje nad coraz lepszymi rozwiązaniami dla ludzi, gospodarki i środowiska. Wysoka jakość we wszystkich dziedzinach oraz wśród zwycięzców dowodzi, jak kreatywnie, odpowiedzialnie i skutecznie nasze firmy osiągają postęp i kształtują przyszłość - mówi przewodnicząca jury Marit Lemke, starszy inżynier ds. opakowań w firmie Elanco Animal Health Inc., o wynikach konkursu.
Historie sukcesu
Oliver Berndt, dyrektor ds. organizacji German Packaging Award, informuje: Dostrzegamy, że tradycyjne podstawowe funkcje opakowań są stale unowocześniane i ulepszane. Jednocześnie tworzona jest wartość dodana i pojawiają się nowe funkcje. Dzieje się to zawsze z myślą o wymaganiach klienta i przy znacznym wzroście wydajności, bezpieczeństwa, ekologii, stosunku jakości do ceny, brandingu i wygody. Innowacje służą markom i konsumentom od B2B do B2C. Obejmują one szeroką gamę produktów, od żywności i napojów, farmaceutyków, kosmetyków i higieny po produkty techniczne, produkty dla majsterkowiczów i artykuły dla zwierząt domowych, udoskonalając projekt, prezentację produktu, jego ochronę, procesy napełniania i obsługi, logistykę magazynowania i transportu. Zrównoważony rozwój i wydajność prawie zawsze idą w parze. Zobaczyliśmy tak wiele kombinacji funkcjonalności, estetyki, zrównoważonego rozwoju i efektywności kosztowej. Ogólnie rzecz biorąc, branża opakowań może z niecierpliwością oczekiwać niemal nieograniczonej liczby wspaniałych i ekscytujących historii sukcesu.
Nasi zwycięzcy rozwiązują duże problemy za pomocą małych, inteligentnych zmian lub tworzą zupełnie nowe możliwości dzięki rewolucyjnym pomysłom i wyznaczają nowe standardy - podkreśla wiceprzewodniczący jury, prof. Stefan Junge, profesor w Katedrze Technologii Opakowań na Uniwersytecie Nauk Stosowanych Beuth w Berlinie.
Członek jury Arne Fehlhaber, partner zarządzający i dyrektor kreatywny w firmie Brandpack, jest szczególnie podekscytowany innowacjami w dziedzinie projektowania. Wzornictwo to nie tylko estetyka, ale również ważne narzędzie komunikacji, wyjaśniania rzeczy i ich udostępniania. Prawie wszystko, co jesteśmy w stanie nazwać, działa na rynku tylko wtedy, gdy jest zrozumiałe, prawidłowo używane i prawidłowo usuwane po zakończeniu użytkowania.
Ceremonia wręczenia nagród i złote nagrody
dvi serdecznie zaprasza przedstawicieli branży na ceremonię wręczenie 41. Niemieckiej Nagrody Opakowań, która odbędzie się 24 września 2024 roku podczas targów FACHPACK. Zostaną tam również ogłoszone Złote Nagrody we współpracy z partnerami premium FACHPACK i grupą IGEPA, a także Mitsubishi Electric jako partnerem w kategorii technologii maszyn. Jury uhonoruje Złotymi Nagrodami szczególnie przełomowe innowacje, które wyróżniają się nawet w tym znakomitym gronie zdobywców nagród w dziedzinie opakowań. Udział w ceremonii wręczenia nagród wymaga rejestracji, ale jest bezpłatny.
Wszystkie informacje na temat ceremonii wręczenia nagród i wszystkich 41 zwycięzców, w tym tekst oceny jury, można znaleźć na stronie internetowej dvi verpackungspreis.de i packagingaward.de.
Opracowano na podstawie informacji dvi