7. maszyna Mark Andy w firmie Herzog Etiketten
1 Jan 1970 13:20

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Herzog Etiketten z Rohrbach w Niemczech po raz siódmy już w swojej historii zaufała firmie Mark Andy i zdecydowała się wdrożyć jej kolejne rozwiązanie. Tym razem do bogatego parku sprzętowego tej rodzinnej drukarni dołączyła maszyna fleksograficzna Mark Andy Performance Series P7.

  Herzog Etiketten została założona w 1924 roku i przez lata zajmowała się drukowaniem lokalnych gazet. Po II wojnie światowej zmieniła nieco swój profil i zajęła się produkcją etykiet i plakatów. Jednym z jej największych klientów była wówczas niemiecka poczta - Deutsche Post. Od 1974 roku Herzog Etiketten zarządza Rolf Herzog - przedstawiciel trzeciego już pokolenia właścicieli. Jako osoba wykształcona w dziedzinie ekonomii i marketingu, postanowił w początkach swojego zarządzania firmą skoncentrować się na produkcji formularzy biznesowych. Kiedy jednak ten rynek w zasadzie przestał istnieć, zdecydował się na poprowadzenie jej w kierunku produkcji etykiet samoprzylepnych.

Zmiana profilu działalności drukarni sprawiła, że podczas targów Labelexpo w 1989 roku Rolf Herzog skontaktował się z firmą Mark Andy. Rozmowa z Dieterem Huckiem, ówczesnym szefem Mark Andy Europe, przekonała go do zakupu pierwszego rozwiązania z oferty tego producenta, które stało się rozwiązaniem pozwalającym na rozpoczęcie działalności Herzog Etiketten na rynku etykietowym. Była nim 10-calowa, czterokolorowa maszyna fleksograficzna Mark Andy 2200. Od tego czasu drukarnia zainstalowała w sumie siedem maszyn tego producenta, w tym hybrydową, bazującą na technologii tonerowej Digital Pro 3 oraz najnowszą, fleksograficzną Performance Series P7, oferującą modułową konstrukcję, wykorzystującą serwonapędy i umożliwiającą drukowanie, a także wykańczanie i konfekcjonowanie etykiet.

W 1999 roku Herzog Etiketten przeniosła się do nowego obiektu o powierzchni 2000 m2. Obecnie firma zatrudnia 30 osób. Zbiegło się to ze zmianami w drukarni - po modelu 4150 i dwóch LP3000 drukarnia zainstalowała tam maszynę Performance Series P5 (w 2016 roku) i wreszcie najnowszą, Performance Series P7. Dwie ostatnie z wymienionych zostały wyposażone w systemy suszenia LED/UV, przy czym w modelu P5 miała miejsce konwersja z tradycyjnych lamp rtęciowych.

Obecnie Herzog Etiketten współpracuje przede wszystkim z lokalnymi producentami wina z południowo-zachodnich Niemiec (Palatynatu), z którymi Rolf Herzog nawiązał w ostatnich latach silne relacje biznesowe. Wysokiej jakości zlecenia, jakie realizuje dla nich drukarnia, stawiają równie wysokie wymagania przed wykorzystywanymi tu maszynami, zwłaszcza w przypadku niektórych rodzajów etykiet preferowanych przez producentów wina. Nowa Performance Series P7 to sześciokolorowy model 13-calowy (o szerokości wstęgi 330 mm), wyposażony m.in. w urządzenie do tłoczenia i zdobienia folią na gorąco Pantec Rhino E, które pozwala na realizację bogato uszlachetnionych etykiet. Umożliwia uzyskiwanie różnorodnych efektów wprowadzających w nich wartość dodaną, m.in. poprzez aplikowanie folii metalizowanej, tłoczenie, stosowanie foli teksturowanej, mikro- i nano-wytłaczanie oraz tworzenie efektów soczekowych. System Pantec okazał się - jak podkreśla kierownictwo drukarni - doskonałym uzupełnieniem bogatych możliwości produkcyjnych maszyny Mark Andy.

Wdrożenie w 2019 r. modelu Digital Pro 3 oznaczało dla Herzog Etiketten odejście od realizowania prac wyłącznie w technice fleksograficznej. Zakupiona z myślą o nakładach od 1000 do 5000 etykiet, oparta na technice tonerowej maszyna (pracująca z prędkością maksymalną 23 m/min.) była pierwszą tego typu zainstalowaną w Niemczech. Dla drukarni fleksograficznej wdrożenie technologii cyfrowej i nowego sposobu myślenia i działania okazało się pewnym wyzwaniem. Jednak widzimy korzyści, jakie oferuje to rozwiązanie w obsłudze np. wielu wersji etykiet realizowanych w krótkich seriach, co tym samym zwalnia nasze moce produkcyjne na maszynach fleksograficznych - mówi André Herzog, syn Rolfa, który jest przedstawicielem kolejnego pokolenia, zaangażowanego w działalność Herzog Etiketten.

Chociaż branża winna jest kluczową dla działalności firmy, obsługuje ona klientów również z sektorów: motoryzacyjnego, spożywczego i innych. Rolf Herzog chce rozszerzać grupę zleceniodawców, zapewniając tym samym większe możliwości rozwoju dla całego biznesu. Nowa maszyna Mark Andy Performance Series P7 wspiera drukarnię w tym procesie. Firma Mark Andy, także w osobie Dietera Hucka, dała mi przez te wszystkie lata wiele cennych rad. W dużej mierze sukces, jaki odnieśliśmy, zawdzięczam temu, że uważnie słuchałem tego, co mówił ówczesny szef Mark Andy Europe. Herzog Etiketten została zbudowana w dużej mierze wokół technologii jednego producenta maszyn - firmy Mark Andy - i jak się okazuje, był to dla nas właściwy wybór - podkreśla Rolf Herzog.

Timo Donati, Sales Manager Mark Andy, podsumowuje: Siedem maszyn Mark Andy od 1994 roku to niezwykły wyczyn dla rodzinnej firmy, jaką jest Herzog Etiketten. i cieszymy się wspólnie z jej sukcesu rynkowego. Mamy również satysfakcję z faktu, że możemy być częścią jej rozwoju i na każdym etapie zaspokajać jej potrzeby w kontekście najnowszych rozwiązań technologicznych.

Opracowano na podstawie informacji firmy Mark Andy

Na zdjęciach (od góry): 1. System Pantec Rhino zwiększa elastyczność produkcyjną maszyny Performance Series P7/ 2. (od lewej): Manuel Maier, Andre Herzog, Timo Donati i Rolf Herzog przy nowo zakupionej maszynie Mark Andy.