Piwo w butelkach zwrotnych stanowi około 40 procent piw butelkowych sprzedawanych przez browary. Wartość krążących po polskim rynku butelek zwrotnych to ok. 140 milionów złotych.
„Jesteśmy chyba jedyną kategorią w biznesie napojowym, która prowadzi butelki zwrotne. Ponad 40 proc. kategorii sprzedaje się w butelkach zwrotnych i my robimy wszystko, żeby te butelki krążyły w obrocie jak najdłużej” - mówi prezes Carlsberg Polska, Tomasz Bławat.
„W obrocie znajduje się około 400 milionów butelek zwrotnych, a koszt tych butelek to około 140 milionów złotych” - dodaje.
Jedna butelka zwrotna może być użyta minimum 20 razy. Jeszcze w latach 80-tych była ona wykorzystywana nawet 40-krotnie. Tymczasem obecnie jedna szklana butelka trafia do obiegu - między sklepem a jej ponownym napełnieniem - średnio 8-12 razy.
Carlsberg Polska, z udziałem w rynku piwa na poziomie 20 proc., zorganizowała w ubiegłym roku kampanię społeczną „Weź mnie w obroty", zachęcając Polaków do oddawania butelek zwrotnych i segregacji szkła.
Źródło: portalspozywczy.pl