Iggesund Paperboard zwiększa dystrybucję w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu sztandarowy produkt firmy – tektura Invercote – dostępna będzie na terenie całego kraju. Rosnące zainteresowanie wyjątkowymi właściwościami materiału Invercote ze strony właścicieli marek na Zachodnim Wybrzeżu oraz kilka nowych, kluczowych przejęć sprawiło, że jest to naturalny krok w rozwoju przedsiębiorstwa.
Najważniejszym celem jest zaspokojenie potrzeb segmentu druku i opakowań komercyjnych w stanie Kalifornia i w jego rejonie. „Prowadzimy działalność na rynku amerykańskim od ponad trzydziestu lat, ale dotychczas nasza dystrybucja ograniczała się głównie do Wschodniego Wybrzeża” - wyjaśnia Rickard Österlindh, prezes Iggesund Americas. „Teraz nadszedł czas, aby rozszerzyć działalność także na zachodnią część kraju. Wiemy, że działa tu wielu właścicieli marek, którzy docenią wysoką jakość tektury Invercote”.
Firma Iggesund ma zamiar skoncentrować swoje działania sprzedażowe i marketingowe na opakowaniach klasy premium i druku graficznym, bazując na niedawno powstałej działalności w zakresie druku offsetowego i cyfrowego za pośrednictwem sieci przedstawicieli handlowych.
„Wyjątkowe właściwości tektury Invercote wyróżniają ją spośród pozostałych produktów dostępnych na rynku i w związku z tym firma Iggesund będzie poszukiwać zastosowań, w których będą one stanowić wartość dodaną. Dlatego też powiększamy nasz dział sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, zatrudniając osoby, które pomogą nam zwiększyć sprzedaż zarówno w obszarach, w których dotychczas nie byliśmy obecni, jak i tych, gdzie mamy już ugruntowaną pozycję” - podkreśla Rickard Österlindh.
„W Stanach Zjednoczonych tektura Invercote jest produktem niszowym. W odróżnieniu od wytwarzanego tutaj papieru i tektury, materiał Invercote składa się z kilku warstw, co sprawia że przy zgięciu w poprzek lub wzdłuż włókien nie powstają pęknięcia. Jest to wyjątkowa zaleta tego produktu. Ponadto nasza technologia produkcji niemal w żaden sposób nie oddziałuje negatywnie na środowisko naturalne” - zauważa Neal Haussel, dyrektor ds. sprzedaży i kierownik ds. marketingu w Stanach Zjednoczonych. Neal Haussel dodaje: „Możemy z przyjemnością ogłosić, że Paige Brinkley dołączyła do naszego zespołu sprzedaży w Iggesund. Pomoże ona nam zwiększyć rozpoznawalność marki na Zachodnim Wybrzeżu, a także zaoferować wyjątkowe właściwości tektury Invercote na niezdobytym dotychczas rynku. Paige Brinkley wnosi do przedsiębiorstwa doświadczenie uzyskane podczas wielu lat pracy w segmencie wysokiej jakości papieru i tektury. Ponadto bardzo dobrze zna ona realia rynków na zachodzie kraju”.
Usprawniona dystrybucja pomiędzy wybrzeżami Stanów Zjednoczonych to tylko jeden z kroków, które firma Iggesund podejmuje w celu ujednolicenia działań na szczeblu ogólnoświatowym, wzmacniając swoją platformę usługową poza Europą. W związku z tym przedsiębiorstwo uruchomiło kompleksową ofertę usług, która koncentruje się na zasobach i wsparciu oferowanym obecnym i potencjalnym klientom. Usługa Care by Iggesund oferuje szybkie i łatwe zamawianie próbek i materiałów stanowiących inspirację, uzyskanie informacji i certyfikatów bezpieczeństwa produktów, a także dostęp do analiz akredytowanego przez firmę Iggesund laboratorium analiz chemicznych i sensorycznych. Szczegółowa dokumentacja środowiskowa firmy Iggesund także stanowi część kampanii Care by Iggesund. Dzięki niej klienci mogą dowiedzieć się, skąd dokładnie pochodzą wykorzystywane przez nas surowce.
Oferta firmy Iggesund obejmuje wszelkie usługi związane z tekturą Invercote: od wsparcia technicznego na rynkach lokalnych do fachowej wiedzy dotyczącej tektury opartej na szerokim zakresie materiałów referencyjnych.
„Nie chcemy, aby klienci nabywali wyłącznie tekturę” - podsumowuje Rickard Österlindh. „Pragniemy, aby mogli jak najlepiej wykorzystać produkty, które wytwarzamy, udostępniając bazę wiedzy na temat naszych zasobów. Zapewnić to ma kompleksowa dokumentacja i doświadczony zespół techników dostępnych na rynku lokalnym”.
Źródło: Iggesund