Eurobox: pakujemy (prawie) wszystko
Z Bogumiłem Bombolą, Product Managerem w firmie Eurobox Polska rozmawia Tomasz Krawczak
1 Jan 1970 08:15
O zaletach pakowania produktów w opakowania z tektury falistej i korzyściach ze współpracy z firmą Eurobox Polska rozmawiamy z Bogumiłem Bombolą, Product Managerem w firmie Eurobox Polska.
Jakie usługi oferuje swoim klientom firma Eurobox Polska?
Bogumił Bombola: Firma Eurobox Polska jest producentem tektury falistej i opakowań z tektury falistej. Produkujemy opakowania do transportu żywności, artykułów chemicznych, AGD, TV, mebli oraz specjalistyczne opakowania do transportu maszyn i urządzeń przemysłowych. Jesteśmy w stanie zapakować niemal wszystko, co wymaga ochrony podczas transportu, z uwzględnieniem stawianych wymagań logistycznych oraz funkcjonalnych. Kładziemy bardzo duży nacisk na to, aby proponowane przez nas rozwiązania były dostosowane do wymagań naszych klientów w sposób optymalny i kompleksowy. Naszym Klientom oferujemy pomoc w zakresie pełnej optymalizacji i unifikacji opakowań oraz procesu pakowania ich produktów. W tym celu wykorzystujemy cały potencjał produkcyjny oraz wszelkie innowacje technologiczne Holdingu Prinzhorn, największego branżowego producenta papieru, tektury falistej i opakowań w Europie Środkowej, do którego należymy.
Dlaczego przywiązujecie tak dużą rolę do partnerskiej współpracy z klientami? Na jakie wsparcie ze strony firmy Eurobox Polska mogą oni liczyć?
B.B.: Partnerska współpraca pomiędzy producentem opakowań a klientem – odbiorcą opakowań – w zakresie poszukiwania optymalnych rozwiązań logistycznych pozwala na pełne wykorzystanie potencjalnych możliwości, jakie daje nam zastosowanie opakowań tekturowych w łańcuchu dostaw. W wyniku takiej współpracy Klient ma możliwość korzystania z wiedzy i doświadczenia dostawcy oraz z najnowszych dostępnych na rynku rozwiązań technologicznych związanych z ciągłym rozwojem jego parku maszynowego. Natomiast producentowi opakowań łatwiej jest opracować rozwiązania dostosowane pod kątem wytrzymałości i funkcjonalności do wymagań stawianych przez odbiorcę mając na ten temat pełną wiedzę.
Na czym polega istota Akademii Opakowań „DPA”? Jaką korzyść z uczestnictwa w Akademii wynoszą firmy, które korzystają z Waszych usług?
B.B.: Firma Eurobox Polska prowadzi szkolenia/warsztaty dla swoich Klientów w ramach Akademii Opakowań „DPA – Dunapack Packaging Academy”. W trakcie takich warsztatów wspólnie z Klientem poszukujemy optymalnych rozwiązań projektowych i logistycznych spełniających jego specyficzne potrzeby. Produkty naszych klientów dość często są różnorodne w kształcie, masie i objętości, a koszty pakowania i transportu w przeliczeniu na jednostkę produktu są relatywnie wysokie. Poprawa wydajności procesu pakowania, duża unifikacja stosowanych rozwiązań oraz optymalne dostosowanie jakości opakowań do zakładanej wytrzymałości powodują, że wysoka skuteczność takich działań jest bardzo szybko zauważalna na różnych obszarach współpracy.
Czy opakowania z tektury falistej to optymalny wybór dla producentów dóbr?
B.B.: Opakowania z tektury falistej towarzyszą nam wszędzie, a ich niezwykła popularność w zastosowaniu wynika z nieograniczonych możliwości dostosowania ich funkcji do ciągle zmieniających się naszych potrzeb, przyzwyczajeń, sposobu życia, rozwoju technologicznego oraz dostępności wybranych surowców. Tektura falista stosowana do produkcji opakowań transportowych jest materiałem bardzo lekkim, a jednocześnie wyjątkowo wytrzymałym. Olbrzymia uniwersalność tego surowca pozwala nam na tworzenie rozmaitych przestrzennych brył, jakimi są gotowe opakowania. Opakowania transportowe złożone możemy ustawiać w pionie, co pozwala optymalnie wykorzystać powierzchnię magazynową oraz kubaturę. Duża liczba potencjalnych rozwiązań konstrukcyjnych (np. standardy Fefco, jak i własne autorskie konstrukcje) oraz szeroki wachlarz jakości zastosowanego surowca pozwalają wybrać najoptymalniejsze rozwiązania dla dowolnych potrzeb. W odróżnieniu od opakowań wielokrotnego użytku, opakowania z tektury falistej są w przeważającej większości produktami jednorazowymi, co upraszcza proces logistyczny oraz eliminuje dodatkowe koszty związane z ich powtórnym użytkowaniem. Opakowania transportowo-ekspozycyjne z grupy „Shelf Ready Packaging”, dzięki dodatkowym walorom ekspozycyjnym i wizualnym szybko stały się bardzo ważnym marketingowo nośnikiem informacji na temat marki wytwórcy produktów. W wielu przypadkach to właśnie one bezpośrednio wspierają sprzedaż produktów w obrocie samoobsługowym i sprawdzają się w tej roli znakomicie.
Dziękuję za rozmowę.