Etykieta fleksograficzna a etykieta cyfrowa – sukces tkwi w dopasowaniu…
1 Jan 1970 10:37

Wyróżnienie produktu, stworzenie wyjątkowego, unikalnego przekazu jest kwestią bezsporną. Graficy, projektanci etykiet prześcigają się w konstruowaniu projektów idealnie dopasowanych do obowiązujących trendów i tendencji wykazując się kreatywnością, pomysło-wością i wiedzą. Rolą producenta, użytkow-nika opakowania/etykiety produktu jest wybór najkorzystniejszej – także pod względem kosztowym – technologii produk-cji, która zapewni nie tylko doskonałą jakość, ale również optymalizację kosztów zakupu etykiet samoprzylepnych. Zważając na potrzeby rynku w zakresie etykietowania produktów Aniflex Sp. j. oferuje dwie technologie drukowania etykiet samoprzylepnych, umożliwiające perfekcyjne dopasowanie metody produkcji do potrzeb wynikających ze specyfiki projektu etykiety, przy jednoczesnym uwzględnieniu optymalizacji kosztów. Technologia drukowania fleksograficznego charakteryzuje się bogactwem i różnorodnością technik dekoracyjnych; jest doskonała i opłacalna przy realizacji wysokonakładowych produkcji etykiet. W połączeniu z możliwością stosowania rozmaitych podłoży, tj. folii metalizowanych czy też ultra clear (umożliwiających osiągniecie popularnego, zwłaszcza w branży kosmetycznej, efektu „no label look”) daje doskonały efekt, który w połączeniu z chwytliwym przekazem i projektem graficznym umożliwia wyróżnienie produktu. Fleksografia swą popularność zawdzięcza nie tylko możliwości nanoszenia zdobień, lakierów uszlachetniających itp., ale także temu, że jest jedną z najbardziej opłacalnych technik drukowania „zaawansowanych” – technologicznie i projektowo – etykiet samoprzylepnych. Konieczność zakupu form fotopolimerowych stawia fleksografię w nieco niewygodnej sytuacji, jeśli chodzi o możliwość nanoszenia zmian w projekcie etykiety. Każda z nich wiąże się bowiem z koniecznością poniesienia kosztów związanych z zakupem polimerów, co podnosi koszt produkcji samych etykiet. Odpowiedzią na potrzebę personalizacji, nanoszenia zmiennych danych na etykiecie jest metoda druku cyfrowego, której podstawową zaletę stanowi wydruk projektu etykiety bezpośrednio z pliku komputerowego, co w praktyce oznacza całkowitą eliminację kosztów związanych z zakupem form drukarskich (fotopolimerów). Spółka Aniflex, dzięki wykorzystaniu innowacyjnej technologii inkjet UV, daje dodatkowo możliwość redukcji kosztów związanych z uszlachetnianiem i zabezpieczaniem druku (np. przez lakierowanie). Ponadto cyfrowy druk etykiet jest doskonałym rozwiązaniem przy realizacji niskonakładowych produkcji etykiet samoprzylepnych. W połączeniu z możliwością łączenia nakładów (drukowania kilku projektów o tym samym wymiarze w jednym przebiegu produkcyjnym) oraz doskonałym nasyceniem barw otrzymujemy wysokojakościowy produkt będący odpowiedzią na jeden z wiodących trendów w etykietowaniu – personalizację. Tendencje rynku, badania i publikacje prasowe wskazują jednoznacznie, że najbardziej dynamicznie rozwijającą się techniką drukowania jest druk cyfrowy. Wielu ekspertów twierdzi, że w przyszłości będzie on jedną z najpopularniejszych metod drukowania. Bazując na doświadczeniu firmy Aniflex można stwierdzić, że obie proponowane techniki są doskonałą odpowiedzią na potrzeby związane z efektownym etykietowaniem (przy jednoczesnym uwzględnieniu tendencji do optymalizacji i redukcji kosztów w tym zakresie). Odpowiadając na różne oczekiwania stanowią perfekcyjne, często uzupełniające się rozwiązanie, w którym najważniejszą kwestią jest odpowiednie dopasowanie. Aniflex Sp. j. Głowacka i Wspólnicy www.aniflex.pl www.etykietycyfrowe.com.pl Artykuł sponsorowany