Setki czołowych firm z Polski i zagranicy, uznani eksperci, najzdolniejsi młodzi projektanci, goście specjalni oraz tysiące uczestników, poszukujących najlepszych opakowań na rynku i innowacyjnych rozwiązań. Dwie hale wystawiennicze, dwa razy więcej atrakcji – tak w telegraficznym skrócie wygląda zbliżająca się edycja największego i najważniejszego wiosenne-go wydarzenia branży opakowań w tej części Europy, czyli 8. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, które odbędą się w EXPO XXI Warszawa w dniach 12-13 kwietnia.
Packaging Innovations – z każdym rokiem coraz większe!
W ciągu zaledwie 8 lat targi Packaging Innovations zyskały markę jednego z najważniejszych spotkań branży w tej części Europy oraz jedynej wiosennej imprezy o tym charakterze w Polsce – co zgodnie podkreślają przedstawiciele zarówno polskich, jak i zagranicznych firm. Każdego roku biorą w nich udział tysiące zwiedzających – osoby podejmujące decyzje związane z wyborem opakowań i linią promocyjną produktów. Często właśnie te wybory stanowią o sukcesie komercyjnym danego produktu.
Rekordowo prezentuje się liczba tegorocznych wystawców. Zainteresowanie udziałem w wydarzeniu było tak duże, że organizatorzy poszerzyli ekspozycję o dodatkową halę. Kontaktom biznesowym towarzyszą dwie strefy workShops, gdzie będą prowadzone bezpłatne wykłady oraz warsztaty przygotowane przez branżowych ekspertów. Gościem specjalnym będzie m.in. jeden z najsłynniejszych polskich twórców okładek płyt muzycznych – Grzegorz Piwnicki (Forin).
Jak opakować produkty?
To pytanie zadaje sobie wielu dyrektorów kreatywnych, product managerów, pracowników działów marketingu i właścicieli małych firm. Odpowiedź poznamy 12 kwietnia podczas całodniowych warsztatów, gdzie praktycy opowiedzą o tym, w jaki sposób opakowanie pozycjonuje produkt i markę, czym jest świadomy design i jak projektować opakowania skuteczne. Będzie można zapoznać się także z nowościami w zakresie uszlachetnień i dowiedzieć się, jakie efekty przynoszą różne metody zdobienia druku. Ciekawym tematem będą też rozwiązania do zabezpieczania produktu i ochrony marki, które można wprowadzać przy cyfrowym druku opakowań.
Wiedza zostanie ugruntowana i uzupełniona podczas workShopów. Dowiemy się więcej m.in. na temat rebrandingu marki Żubr, o sztuce budowania silnej ikonicznej marki i o tym, jak zwiększyć sprzedaż przez zastosowanie odpowiedniego opakowania.
Młodzi, zdolni, perspektywiczni
Targom od 5. edycji towarzyszy Strefa Studenta, w której prezentują się najzdolniejsi projektanci opakowań młodego pokolenia, wyłaniani w drodze konkursu. Biorą w nim udział studenci szkół artystycznych, projektowania i wzornictwa, niezwiązani zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też ich produkcją. Sam udział w Strefie to doskonała okazja, by zwrócić na siebie uwagę całej branży opakowań w naszym kraju. Co ważne, projekty ze Strefy często trafiają później na taśmę produkcyjną.
W królestwie innowacji
Targi Packaging Innovations to miejsce, gdzie od lat prezentowane i kreowane są trendy w branży opakowań. Wystawcy z Polski i zagranicy prześcigają się w prezentacji niezwykłych rozwiązań. Podczas zbliżającej się edycji Targów poznamy m.in.: opakowanie wyprodukowane w 100 proc. z odpadów kamiennych oraz materiałów recyklingowych, pierwszą zgrzewarkę indukcyjną z ekranem dotykowym, zalety systemu BAG–IN–BOX, czyli nowatorskiego sposobu transportu surowców i produktów płynnych, wielofunkcyjne pojemniki cylindryczne oraz najnowsze i ekologiczne rozwiązanie do ochrony produktów przed wstrząsami, jakim jest innowacyjne połączenie papieru kraft o strukturze plastra miodu z bibułą zabezpieczającą delikatne powierzchnie przed zarysowaniami.
A co jeszcze czeka na tych, którzy w dniach 12-13 kwietnia odwiedzą targi Packaging Innovations w EXPO XXI Warszawa? Warto sprawdzić na stronie www.packaginginnovations.pl
Lista wystawców: http://bit.ly/wystawcyPI
Rejestracja zwiedzających: http://bit.ly/wystawcy2016
Zapowiedzi wystawców
Targi Packaging Innovations zajmują od kilku lat wyjątkowe miejsce w katalogu branżowych imprez opakowaniowych. Każda ich edycja wskazuje nowe trendy i pozwala przewidzieć, co będzie punktem zainteresowania branży w kolejnych miesiącach. Jest tu miejsce zarówno dla producentów uznanych marek, jak i dla tych, którzy debiutują na rynku i chcą dołączyć do grona liderów branży. Wśród tegorocznych wystawców znajdą się również firmy A-Z Color, Heinz Glass, Univest Marketing oraz Witt.
Drukarnia A-Z Color oferuje usługi druku fleksograficznego na etykietach samoprzylepnych, termokurczliwych oraz termotransferowych, folii OPP, laminatów saszetkowych oraz opakowań giętkich. Na targach zaprezentuje swoje możliwości produkcyjne, zapewniane przez 6 maszyn drukujących w technologiach flekso UV i sitodrukowej. A-Z Color posiada możliwości w zakresie druku znaków ostrzegawczych dla niewidomych i alfabetu Braille’a; druku od strony kleju; druku dwustronnego; uszlachetniania etykiet tłoczeniem na zimno i na gorąco; numerowania etykiet; laminowania, perforowania i tłoczenia.
Goście wspólnego stoiska firm Heinz Glass Działdowo oraz Heinz Plastics Polska będą mogli obejrzeć nową serię opakowań Globe. Butelka Globe należy do standardowego asortymentu; jej pozornie prosty kształt jest niezwykle trudny do uzyskania pod względem technologicznym. Przedstawiony projekt to odpowiedź firmy Heinz na oczekiwania konsumentów, którzy cenią sobie symetryczne, proste formy odzwierciedlające nowoczesność i elegancję. Projekt Globe stanowi wyzwanie zarówno dla procesu produkcyjnego, jak i użytej metody dekoracji. Zdobienie w postaci złotego hot-stampingu oraz malowania transparentnego z przejściem w odcieniach czerni zostało wykonane przez firmę 2HD. Całości dopełnia barwiona w masie surlynowa nasadka VALENCIA osadzona na złotym kołnierzu. Zarówno nasadka, jak i kołnierz zostały wykonane przez firmę Heinz Plastics Polska. Wraz z Heinz Glass Działdowo należy ona do Grupy
Heinz, uznanego producenta opakowań kosmetycznych. Produkty obu firm są dostępne w szerokiej gamie pojemności i – w zależności od potrzeb klientów – w standardowych formatach lub niestandardowych, oryginalnych kształtach. Uzupełnieniem oferty są różnorakie formy zdobienia opakowań.
Univest Marketing należy do 3 największych przedsiębiorstw poligraficznych Ukrainy i działa w 4 sektorach biznesowych: produkcji opakowań kartonowych i blistrowych dla przemysłu spożywczego, farmaceutycznego i kosmetycznego oraz konfekcjonowania; produkcji naczyń i opakowań dla HoReCa, opakowań jednorazowego użytku dla branży fast food oraz papierowych kubków vendingowych; produkcji czasopism, katalogów handlowych, wydawnictw kolekcjonerskich i produktów reklamowych; a także magazynowania.
Firma Witt pokaże system kontroli szczelności opakowań z wykorzystaniem testu bąbelkowego. LEAK-MASTER EASY pozwala na wykrycie nawet najmniejszych nieszczelności, służy także do kontroli produktów zapakowanych metodą próżniową. Pracy dopełnia jednostka kontrolna PLUS. Zdefiniowane programy pomiarowe, takie jak symulacja wysokości czy pomiar w trybie szybkim lub ciągłym, są cechą charakterystyczną tego urządzenia. Uelastycznia ono proces zapewnienia jakości oraz wydajność procesów produkcyjnych.
Firma Witt oferuje wysokiej jakości systemy kontroli nieszczelności dla wszystkich typów opakowań, również ze zmodyfikowaną atmosferą ochronną MAP. Aby zoptymalizować swój system zarządzania jakością, klient może wybrać pomiędzy urządzeniami do pomiarów wyrywkowych lub ciągłych. Jak przekonuje producent, produkcja z wykorzystaniem jego urządzeń to większa dokładność oraz pewność wyników uzyskanych z kontroli szczelności.
Opracowano na podstawie informacji organizatora