Nowy kształt rynku
1 Jan 1970 10:20
Trendy w poszczególnych segmentach rynku pokazują wielce obiecujący potencjał rozwoju branży napojów w roku 2012.
Ball Packaging Europe już przygotowała asortyment puszek zgodny z oczekiwanymi trendami w 2012 r.
Według instytutu badań rynkowych Datamonitor, segment napojów energetycznych w samej tylko Europie wzrośnie o 6,2 proc. Badacze spodziewają się, że sprzedaż mrożonej herbaty gotowej do spożycia wzrośnie natomiast o 3,74 proc. Producenci napojów upatrują również szans rozwoju we wzroście segmentu wody (spodziewany wzrost w 2012 to 1,28 proc.) oraz wina (0,29 proc.).
Dzięki naszym innowacjom możemy doskonale pomóc klientom wchodzącym na zmieniające się rynki – mówi Thomas Haensch, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w firmie Ball Packaging Europe. Oferujemy właściwe rozwiązania w dziedzinie opakowań, odpowiadając na obecny popyt konsumentów ceniących określony styl życia – komentuje dalej.
Smukłe puszki typu sleek
Pierwsza linia produkująca aluminiowe puszki typu sleek o pojemności 330 ml zostanie uruchomiona w zakładzie firmy Ball w Oss w Holandii w kwietniu 2012 roku. Wcześniej puszki typu sleek produkowano wyłącznie ze stali w zakładzie produkcyjnym firmy Ball w Weissenthurm w Niemczech. Adaptacja obecnej linii produkcyjnej w Oss do tak zwanej linii elastycznej pozwoli na łatwe przestawianie produkcji na puszki standardowe lub typu sleek, w zależności od zamówień. Atrybuty puszek aluminiowych sprawiają, że są one idealne do napojów energetycznych, mrożonych herbat gotowych do spożycia oraz wo-dy – smukły kształt aluminiowych puszek typu sleek pomaga w przypisywaniu marek do konkretnego stylu życia.
Opakowania premium dla dużych marek
Po raz pierwszy firma Ball może dostarczać klientom wysokiej jakości butelki aluminiowe produkowane w Europie.
Aluminium jest materiałem o dużym potencjale reklamowym i marketingowym, zwłaszcza w przypadku marek premium, promocji w klubach i barach oraz podczas dużych imprez. Nowe butelki mają ponadto tę zaletę, że można ich używać na typowej linii rozlewniczej, gdyż nie wymagają kosztownej i czasochłonnej adaptacji. Butelki nadają się do nalewania wszelkiego rodzaju napojów i zamykane są standardowym kapslem.
Butelki z aluminium będą miały pojemność 330 oraz 500 ml i będą dostępne od początku roku 2012. Są one produkowane w zakładzie Ball Aerocan w Czechach.
Puszki wielokrotnego otwierania
Firma Ball dokonała dalszych usprawnień systemu wielokrotnego zamykania puszek do napojów. Wieczko Wielokrotnego Zamykania firmy Ball (BRE+) może teraz być wykorzystywane również do zamykania wszystkich napojów wymagających pasteryzacji, w tym napojów energetycznych z zawartością soku owocowego oraz herbaty mrożonej. Z zewnątrz nie sposób odróżnić BRE+ od typowego Wieczka Wielokrotnego Zamykania. Nowa mieszanka tworzywa sztucznego sprawia, że BRE+ jest odporne na wyższe temperatury.
Perforowana laserowo etykieta ma tę zaletę, że przewodzi kondensat tworzący się podczas pasteryzacji z elementów tworzywowych na zewnątrz. Pierwszy napój energetyczny w puszce wyposażonej w system BRE+ ma trafić na rynek niemiecki na początku roku 2012.
Opracowano na podstawie informacji firmy Ball Packaging