Amcor Flexibles podwójnie nagrodzony w konkursie Alufoil
1 Jan 1970 14:33
Firma Amcor Flexibles otrzymała dwie nagrody w konkursie Alufoil Trophy, organizowanym przez Europejskie Stowarzyszenie Folii Aluminiowej (EAFA). Jury doceniło jej produkty w dwóch kategoriach: Overall Excellence oraz Product Preservation.
Alufoil Trophy promuje produkty (w branżach opakowaniowej i przemysłowej) o nowatorskim charakterze i w ten sposób zachęca branżę do tworzenia nowatorskich rozwiązań, zaawansowanych technologicznie, wygodnych w użytkowaniu oraz chroniących środowisko naturalne. EAFA przyznaje swoje nagrody w pięciu kategoriach konkursowych: marketing + projekt (promowane są opakowania o znaczących usprawnieniach w grafice, konstrukcji i ergonomii, poprawiające wygląd w punktach sprzedaży); wygoda konsumenta; wydajność zasobów (produkty tworzone z myślą o zrównoważonym rozwoju, łączące aspekt ekologiczności i komercyjnej atrakcyjności); ochrona produktu (bezpieczeństwo i higiena zawartości opakowań) oraz innowacja technologiczna. Stowarzyszenie przyznaje również dodatkową nagrodę w kategorii Overall Excellence (Ogólna Doskonałość); otrzymują ją produkty, które uzyskały wysokie noty w możliwie największej liczbie pięciu kategorii konkursowych.
W tym roku zaszczyt odebrania tej ostatniej nagrody przypadł opakowaniu Amcor Canny, które zostało wysoko ocenione w czterech kategoriach: marketing + projekt, wygoda konsumenta, innowacja technologiczna oraz wydajność zasobów.
Ogólna Doskonałość
Amcor Canny to rezultat ponad dwuletniej pracy firmy Amcor Flexibles, której celem było stworzenie pierwszego cienkościennego pojemnika z aluminium bez załamań i zmarszczek na powierzchni. Zaprojektowane z myślą o rynku żywności premium oraz tzw. indulgence food (czyli pożywienia „dla przyjemności”, np. wyrobów czekoladowych i słodyczy), spełnia wymaganie odnośnie wygody użytkowania produktów cenionych przez ludzi w każdym wieku.
Do praktycznych i atrakcyjnych cech produktu należy gładkość pojemnika, zapewniająca przyjemne użytkowanie. Wyposażony w łatwą do oderwania membranę może być otwierany przez dzieci bez ryzyka rozlania (rozsypania itp.) zawartości. Brak ostrych krawędzi wyklucza ryzyko skaleczenia i sprawia, że jedzenie bezpośrednio z pojemnika Amcor Canny jest przyjemnością. Wewnętrzna warstwa Amcor Canny – inaczej niż tradycyjne puszki na żywność – pozbawiona jest dodatku BPA (czyli bisfenolu A), potencjalnie niebezpiecznego dla zdrowia związku chemicznego. Co więcej, opróżnione pojemniki można nakładać jeden na drugi, co pozwala na oszczędność nawet 90 proc. miejsca w trakcie transportu i składowania; w tym samym celu można również taki pojemnik bez wysiłku spłaszczyć dłonią. Amcor Canny jest także w pełni nadaje się do recyklingu.
Antoinette Devine, szefowa tegorocznego jury oraz konsultant ds. opakowań w koncernie SABMiller wyjaśnia: Ten produkt ma wiele atrakcyjnych, a jednocześnie praktycznych cech, które wyróżniają go jako innowacyjny produkt z folii aluminiowej. Dobrze wygląda, jest przyjemny w dotyku, nadaje się w całości do zadrukowania i jest łatwy do otwarcia. Na dodatek jest o 30 proc. lżejszy od tradycyjnych aluminiowych pojemników z wieczkiem typu ring-pull.
Zwycięstwo w kategorii Ogólnej Doskonałości konkursu Alufoil Trophy to wielkie osiągnięcie dla zespołu Amcor Flexibles – wyjaśnia Bertrand Jannon, manager marketingu w oddziale Amcor Flexibles Europe & Americas. Wstępne reakcje producentów markowych dóbr oraz konsumentów dowodzą, ze Canny może łączyć wizerunek produktu premium z mniejszym wpływem na środowisko.
Ochrona produktu
Druga nagroda, która trafiła do firmy Amcor (w kategorii Ochrony Produktu) została przyznana rozwiązaniu o nazwie Amcor Formpack Dessiflex Plus: ulepszonemu opakowaniu typu blister zgrzewanemu na zimno, które wyróżnia się pod względem technicznego zaawansowania i oferuje lepszą ochronę tabletkom wrażliwym na warunki otoczenia. Ten produkt dowodzi wyjątkowego postępu w ochronie produktu w szczególnie trudnym segmencie farmaceutycznym i pokazuje, jak znany pomysł może być podniesiony na nowy, wyższy poziom – mówi Antoinette Devine.
W praktyce Formpack Dessiflex Plus tworzy nowe standardy w zakresie rozwiązań do kontroli wilgotności dla wrażliwych farmaceutyków w formie tabletek, dla których czas przydatności do spożycia oraz stabilność produktowa są czynnikami o krytycznym znaczeniu.
Dzięki większej pojemności nowego produktu poszczególne zagłębienia blistra pozostają suche – nawet w warunkach tropikalnych – maksymalnie przez 5 lat, co znacznie wykracza poza obecny standard 18 miesięcy. Pierwsza generacja Dessiflex została uhonorowana przed 5 laty nagrodą dla Technicznej Innowacji w konkursie Alufoil Trophies. Tegoroczne wyróżnienie to kolejny dowód, że nasza wieloletnia historia innowacji i wysiłki, by dostarczać klientom doskonałe rozwiązania jest doceniana – mówi Andrea Della Torre, dyrektor do spraw badań i rozwoju w dziale farmaceutyków firmy Amcor Flexibles & Americas.
Na podstawie informacji firmy Amcor Flexibles opracował TK