Targi EMBALLAGE: bogaty program imprez towarzyszących
1 Jan 1970 12:29

Tegoroczne targi EMBALLAGE – podobnie jak poprzednie edycje – chcą być źródłem wiedzy na temat innowacji w przemyśle opakowaniowym. Dlatego kładą nacisk na prezentację produktów najlepiej odzwierciedlających obecne i nadchodzące trendy w tym sektorze rynku. Bogaty program imprez towarzyszących targom jest najlepszym odzwierciedleniem tego zamierzenia. Innowacje i miłość do opakowań Po ubiegłorocznym sukcesie wystawy pod tym samym tytułem organizatorzy zdecydowali się na powtórzenie jej także w tym roku. Pod hasłem „Innowacji w pakowaniu” wystawcy zaprezentują innowacyjne produkty, wybierane według kryterium redukcji kosztów i ochrony środowiska przez specjalnie utworzony w tym celu komitet. Zostaną one zaprezentowane przed prasą międzynarodową, a już 25 października Komitet Pack Experts przyzna wybranym laureatom konkursu nagrody „Pack Experts” Innovation Awards”. Lista prezentowanych produktów jest dostępna w Internecie. Innym wydarzeniem będzie, przygotowana specjalnie z myślą o okrągłym jubileuszu 40-lecia targów EMBALLAGE, ekspozycja „I love Pack, since 1947”, której koordynatorem jest Institut Français du Design (Francuski Instytut Wzornictwa), a realizatorem agencja strategii marki, projektowania i innowacji Dragon Rouge. Na wystawie zostanie pokazanych 65 opakowań-symboli, które wywarły szczególny wpływ na konsumpcję i stworzyły nowe wartości użytkowe w opakowalnictwie. Goście będą mogli odbyć podróż w czasie, oglądając oryginalne, najważniejsze i ikoniczne opakowania, które odegrały ważną rolę w rozwoju kolejnych generacji konsumentów. „PACK VISION” – pod takim hasłem odbędzie się cykl konferencji gromadzących specjalistów sektora opakowań i poświęconych głównym wyzwaniom rynku opakowaniowego. Profesjonaliści i eksperci ze wszystkich segmentów opakowalnictwa dokładnie przeanalizują strategiczne kwestie dotyczące marketingu, wzornictwa, badania i rozwoju oraz produkcji opakowań. Wśród tematów pojawią się: „Bezpieczeństwo żywności: wyzwania i perspektywy dla opakowalnictwa”, „Wkład i zainteresowanie projektowaniem włączającym w opakowalnictwie”, „Przyszłość współpracy w europejskim sektorze opakowań” oraz „Koniec koncepcji: myśl globalnie, działaj lokalnie?”. EMBALLAGE na ekranie Ważną rolę w tegorocznych targach ma odegrać unikatowa platforma telewizyjna EMBALLAGE TV, która w godzinach 10-18 będzie nadawać na żywo program poświęcony aktualnościom z branży. Wśród planowanych transmisji i stałych prezentacji znajdą się: n Pierwsza wspólna sesja przedstawicieli organizacji branżowych: Francuskiej Rady Opakowań (CNE), Europejskiej Organizacji ds. Opakowań i Środowiska (EUROPEN), brytyjskiej Przemysłowej Rady ds. Opakowań i Ochrony Środowiska (INCPEN) oraz Amerykańskiej Organizacji ds. Opakowań i Środowiska (AMERIPEN); n EMBALLAGE VIP: talk show gromadzący czołowe osobistości branży opakowaniowej, takie jak Lars Wallentin, Andrew Gibbs oraz Fabrice Peltier (by wymienić tylko kilku), które zaprezentują swój punkt widzenia na najbardziej interesujące tematy; n La Tribune des Experts (Trybuna Ekspertów), na której branżowi specjaliści będą dzielić się z telewidzami swoimi poglądami na kwestie takie, jak druk opakowań, e-handel i inne; n Codzienne relacje na antenie EMBALLAGE TV będą poświęcone również tematom, takim jak działalność w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, kobiety na czele francuskich firm opakowaniowych oraz francuskie firmy, które odcisnęły swe piętno na historii opakowań; n Regularny biuletyn informacyjny EMBALLAGE będzie zaglądał do serca targów, serwował informacje ze stoisk w pigułce, opisywał najnowsze trendy, nowe produkty oraz wydarzenia specjalne. Nowości świeże jak francuskie bagietki Organizatorzy targów nie zapomnieli o przyszykowaniu specjalnych atrakcji, podkreślających wyjątkową, jubileuszową edycję tegorocznej imprezy. Każdy z gości targów będzie miał możliwość zrobienia sobie pamiątkowej fotografii przy kompozycji wykonanej z opakowań i symbolizującej urodzinowy tort, który został zaprojektowany i wykonany przez Fabrice'a Peltiera, założyciela Designpack Gallery. Innym wydarzeniem będzie wystawa fotografii Dieline Awards, prezentująca kreatywną wizję opakowań Andrew Gibbsa, założyciela słynnej strony internetowej poświęconej projektom opakowań The Dieline. Jej przedsmakiem jest odbywająca się od 21 września do 17 listopada na stacji metra Palais Royal prezentacja części ekspozycji. Całą wystawę będzie można zobaczyć na stoisku Diadeis (P040) w hallu 6. Szkoły mają głos: niezwykła wystawa Packaging & Alternatives Organizatorzy targów EMBALLAGE 2012 dali wolną rękę sześciu międzynarodowym szkołom wzornictwa (z Francji, Kanady, Finlandii, Niemiec, Włoch i Hiszpanii) w wyborze opakowań, które wywołują największy zachwyt oglądających oraz poprosili ich o stworzenie dla tych produktów „niezwykłych alternatyw”. W efekcie ma powstać zaskakująca i oryginalna metoda interpretacji przyszłości i zademonstrowania, w jaki sposób wzornictwo może służyć opakowaniom. Efekt tych wysiłków, ponad 100 alternatywnych opakowań generujących tzw. „czynnik wow!”, zostanie pokazanych na wystawie – spośród nich jury, złożone z branżowych specjalistów, wybierze najbardziej interesujące. Warto też uczestniczyć w Forum SYMOP: programie konferencji poświęconych technicznym aspektom opakowań (automatyzacji, robotyzacji, kompletnym liniom produkcyjnym, ekoprojektowaniu oraz wizjom rozwoju branży). Głównym tematem tegorocznego Forum będzie „Jakość we Francji: wizjonerstwo, robotyka i wydajne rozwiązania dla innowacyjnych maszyn opakowaniowych”. Prócz tego konferencje będą poświęcone m.in. roli inteligentnych robotów w przemyśle spożywczym; sposobom poprawy kontroli nad produktem w transporcie przy jednoczesnej optymalizacji zysku; konfiguracji i wymiarowaniu narzędzi dla systemów paletyzowania itp. 40. edycja targów EMBALLAGE odbędzie się w dniach 19-22 listopada 2012 r. w halach nr 4, 5a oraz 6 centrum wystawienniczego Parc des Paris Nord Villepinte Exhibition Centre. Organizatorzy spodziewają się, że na tę imprezę oraz odbywające się równolegle w hali 3 targi MANUTENTION przybędzie 1500 wystawców, przedstawiciele 500 firm oraz 100 tys. zwiedzających ze 100 krajów. Opracowano na podstawie informacji organizatora