Co nowego w opakowaniach tekturowych?
1 Jan 1970 11:43

Jak informowaliśmy w lipcowym „Opakowaniu”, ECMA – Stowarzyszenie Europejskich Producentów Opakowań Tekturowych oraz stowarzyszenie Pro Carton przygotowują się do pierwszego wspólnego kongresu, który odbędzie się w dniach 17-20 września br. we włoskim Sorrento pod hasłem „Co nowego w opakowaniach tekturowych? Przed nami wiele wyzwań!” Już w sierpniu ilość zgłoszeń przekroczyła ubiegłoroczny poziom, warto więc – ze względu na ograniczoną liczbę miejsc – dokonać jak najszybszej rejestracji. Dla członków europejskiej branży producentów pudełek składanych oraz dla ich partnerów z łańcucha dostaw kongres będzie unikalną okazją do spotkania, wymiany informacji i wiedzy na temat trendów i technologii oraz wspólnej debaty. Impreza zapewni przegląd najnowszych rozwiązań z segmentu opakowań tekturowych. Spotkanie będzie obfitować w wykłady poświęcone tak kluczowym tematom, jak innowacje, zrównoważony rozwój oraz bezpieczeństwo żywności, zarówno w łańcuchu dostaw, jak i w produkcji opakowań. Uczestnicy zmierzą się z kwestiami licznych wyzwań, jakie stoją przed branżą pudełek składanych, ale i szans zapewnianych np. przez zmianę kanałów sprzedaży detalicznej czy rosnące znaczenie handlu elektronicznego. Zostaną również poruszone kwestie wpływu technologii komórkowej na handel i łańcuch dostaw w opakowalnictwie. Źródło inspiracji Program kongresu został sfinalizowany pod koniec lipca, a wśród prelegentów znaleźli się m.in: Caspar Berry, były mistrz pokerowy z Las Vegas, aktor i prezenter telewizyjny, który posługując się pokerowymi metaforami przybliży tematykę zarządzania ryzykiem i zainspiruje słuchaczy do podejmowania lepszych decyzji. Paolo Barilla, właściciel marki, który opowie o ewolucji jakości w firmie Barilla. Lisa Byfield-Green, „rewolucjonistka handlu”, podpowie, jak odnieść zwycięstwo w świecie wirtualnym: „Coraz większa ilość konsumentów kupuje online, a prognozy dla tego kanału sprzedaży zakładają dalszy intensywny wzrost. Zrozumienie ich zwyczajów zakupowych oraz czym różnią się one od kupowania w sklepie tradycyjnym jest kluczowe dla właścicieli marek. Kiedy kupujemy przez Internet, wyszukujemy i porównujemy produkty w specyficzny sposób. Opakowanie staje się najważniejszym czynnikiem pomagającym w odnalezieniu i zakupie produktów już znanym i lubianym przez konsumentów. Atrakcyjna grafika, klarowne określenie wielkości opakowania czy ilości produktu są jeszcze bardziej istotne w sytuacji, kiedy pozbawieni jesteśmy fizycznego kontaktu z kupowanym przedmiotem.” Gordon Crichton, specjalista zarządzania innowacją, przybliży temat innowacji i ich środowiska oraz ich wpływu na środowisko. Profesor David Hughes wystąpi z prezentacją „Przekucie globalnych trendów na rynku żywności i napojów w sukces firmy”. Paolo Pininfarina, legenda designu, prezentacją „Projekt jako czynnik kluczowy” chce zachęcić uczestników kongresu do czerpania z kanonów designu i kreatywności. Kongres będzie też miejscem wręczenia tegorocznych nagród 2014 Pro Carton ECMA Awards dla najbardziej udanych i innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie opakowań, a także Pro Carton Young Design Awards dla studentów wzornictwa z Europy. Z kolei na Rynku Rozwiązań Biznesowych (Business Solutions Market) uczestnicy spotkania będą mogli usłyszeć o najnowszych rozwiązaniach oferowanych przez kluczowych dostawców na rynek pudełek składanych. Szczegółowe informacje na temat kongresu ECMA Pro Carton 2014 oraz rejestracja na www.ecmaprocartoncongress.com. Opakowanie jest patronem medialnym wydarzenia. AN n