Etiko wybrało Full HD Flexo firmy Esko
1 Jan 1970 14:02

Decydując się na nową inwestycję, warto sięgać po najnowocześniejszą technologię. Taka myśl towarzyszyła szefom polskiej drukarni etykiet Etiko przy podejmowaniu decyzji o zakupie rozwiązania Esko Full HD Flexo for Labels (do etykiet) wraz z technologią naświetlania płyt CDI. Etiko specjalizuje się w produkcji etykiet samoprzylepnych na rolkach i była jedną z pierwszych polskich firm, które zaczęły stosować zaawansowane procesy naświetlania Esko oraz związane z nimi ujednolicone procedury niezbędne do druku etykiet najwyższej jakości. Celem firmy jest zyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki zdolności do drukowania farbami wysokiej gęstości, uzyskiwania wyższej stabilności w druku jasnych partii oraz szerszego gamutu kolorystycznego. Nasza inwestycja w Esko Full HD Flexo for Labels podkreśla zaangażowanie drukarni w produkcję druku o możliwie najwyższej jakości dla naszych klientów. Tego właśnie wymaga dzisiaj rynek – powiedział Tadeusz Koziński, dyrektor zarządzający w Etiko. – Wystarczyło nam zaledwie kilka tygodni pracy z Full HD Flexo, by dostrzec liczne korzyści, jakie oferuje ta technologia: umożliwia uzyskiwanie wyższego poziomu jakości w naświetlaniu płyt i znacznie lepszych rezultatów w druku. Jesteśmy również bardzo usatysfakcjonowani współpracą z Esko. Firma wspiera nas na każdym kroku i jest faktycznym partnerem w naszym sukcesie. Przed zainstalowaniem nowego rozwiązania Etiko wykorzystywało analogowe technologie naświetlania. Dla Tadeusza Kozińskiego jedna rzecz była od początku oczywista: jeśli drukarnia zdecyduje się na inwestycję w nową technologię produkcji płyt drukowych, będzie to rozwiązanie najnowocześniejsze z dostępnych. W naszej opinii Esko jest niekwestionowanym liderem rynkowym na polu przygotowalni fleksograficznej. Ten fakt, jak również zaawansowane rozwiązania tej firmy pozwalają nam być pewnymi, że dokonaliśmy właściwego wyboru – dodał Koziński. Dyrektor Etiko zdaje sobie sprawę, że ewolucja cyfrowych technologii w druku dokonuje się błyskawicznie, dlatego spełnienie nieustannie ewoluujących życzeń klientów i pozyskiwanie kolejnych wymaga wdrażania najnowocześniejszych rozwiązań. Jakość i elastyczność Technologia HD Flexo szybko ustanowiła nowe standardy w branży dzięki możliwości uzyskania w druku wartości tonalnych w krytycznym dla flekso zakresie 1-10%, przejść tonalnych do zera, wyraźnej czcionki i wyeksponowanych detali graficznych. Wszystko to jest możliwe przez wykorzystanie farb do rotograwiury o stałej gęstości, żywych kolorów i powtarzalnego procesu wytwarzania form drukowych. Unikalny kształt punku Full HD Flexo pozwala otrzymać formę drukową optymalną dla drukowania jasnych i ciemnych partii projektu oraz obszarów apli. Agencje i działy marketingu żądają coraz bardziej fotorealistycznej reprodukcji barwnych prac lub innych efektów specjalnych, nawet w przypadku etykiet – wyjaśnia Tadeusz Koziński. – Przejścia tonalne do zera są obecnie możliwe, co pozwala nam spełnić te wymagania. Bez Esko Full HD Flexo nie bylibyśmy w stanie tego osiągnąć. Innym ważnym kryterium dla Etiko była możliwość dowolnego wyboru podłoża płyty. Ponieważ Esko Full HD Flexo współpracuje ze wszystkimi najważniejszymi markami cyfrowych płyt flekso oraz cylindrów drukowych, nie istnieją ograniczenia wynikające z konieczności zastosowania rozwiązań określonego producenta. Podobnie jak to się dzieje w wielu krajach europejskich, polski rynek druku etykiet jest bardzo czuły na koszty produkcji. Dzięki inwestycji w rozwiązanie Esko – w części sfinansowane z funduszów Unii Europejskiej – Etiko jest pewne, że wydatek szybko się zwróci. Przewidujemy stały wzrost zapotrzebowania na wyższą jakość druku i skrócenie czasu realizacji zleceń – dodaje Koziński. – Nie mamy wątpliwości, że będą one kluczowymi wyróżnikami Etiko. Zgodnie z danymi stowarzyszenia FINAT rynek etykiet w Polsce jest o połowę mniejszy niż w Niemczech, ale firmy wykorzystujące innowacyjne technologie mają tutaj wiele możliwości. Wykonaliśmy ogromny krok naprzód dzięki technologii Esko i uważamy, że mamy doskonały punkt wyjścia do odniesienia sukcesu na konkurencyjnym rynku. Na podstawie materiałów firmy Esko opracował TK