Świat Esko ponownie zawitał do Ożarowa – Tomasz Krawczak
1 Jan 1970 12:33
17 września br. w gościnnych progach Hotelu Mazurkas w Ożarowie firma Esko Polska zorganizowała konferencję z cyklu EskoWorld Polska 2014, zatytułowaną
„5 głównych trendów w zarządzaniu przygotowalnią i produkcją opakowań”. Spotkanie z kilkudziesięcioma klientami stanowiło dla firmy doskonałą okazję do wymiany doświadczeń, zaś dla gości do kontaktu z menedżerami produktów oraz inżynierami działów badawczo-rozwojowych Esko.
Zebranych powitał Karsten Nyga°rd – dyrektor działu sprzedaży w firmie Esko, któremu podlega obszar Europy Północnej i Środkowo-Wschodniej. Podkreślił, że rola serii konferencji Esko World nie sprowadza się wyłącznie do zachwalania produktów Esko. Początkowo rzeczywiście traktowano ją jako doskonałe narzędzie marketingowe, jednak z czasem przekonaliśmy się, że lepiej sprawdza się jako forum wymiany poglądów z użytkownikami naszego oprogramowania i rozwiązań. To, co usłyszymy od Państwa odnośnie do naszych produktów, będziemy starali się zastosować w ich kolejnych wersjach.
Pierwszą sesję zapoczątkował Jan De Roeck, pełniący w Esko funkcję Director Solutions Management, który zaprezentował – ubarwione licznymi przykładami opakowań wziętych z życia, czy może raczej z półki sklepowej – kluczowe trendy we współczesnym biznesie opakowaniowym oraz ich wpływ na
opakowaniową przygotowalnię. Podkreślił, że część z nich pojawiła się ostatnio jako reakcja na kryzys finansowy, choćby ekspansja małych, lokalnych sklepów zabierających klientów wielkim sieciom sprzedaży. Efektem jest pojawianie się coraz liczniejszej gamy produktów tworzonych przez małe firmy, ale również dywersyfikacja oferty przez wielkie koncerny, które wypuszczają na rynek artykuły w opakowaniach „wycelowanych” w lokalne społeczności lub narody (przykładem mogą być puszki coca-coli przygotowane z okazji wietnamskiego Nowego Roku, dopasowujące ikonografię typową dla tego produktu do
miejscowego rynku). De Roeck opowiadał o zmianach dokonujących się na rynku farmaceutycznym, alkoholowym i spożywczym (m.in. ekspansja inteligentnych rozwiązań). To sprawia, że właściciele marek zaczynają oczekiwać od producentów opakowań już nie tylko ładnego druku, ale również znacznego przyspieszenia pracy przygotowalni, która musi radzić sobie z obróbką opakowań w coraz większej liczbie wariantów. W tych okolicznościach daleko posunięta automatyzacja działu prepressu jest kluczowa – podkreślał. Po zakończeniu jego prelekcji odbyła się prezentacja firmy Quad/Graphics Europe przez Andrzeja Płatka, dyrektora zarządzającego oddziału Commercial Print & Packaging.
Po sesji plenarnej (dla wszystkich uczestników) przyszedł czas na sesję produktową. Zgodnie z tradycją zapoczątkowaną na ubiegłorocznej konferencji EskoWorld Polska symultanicznie odbywały się dwa wykłady – do wyboru dla uczestników. Wśród nich znalazły się sesje dotyczące tematów:
n Automation Engine – pozwalająca uzyskać wiedzę na temat szerokich możliwości automatyzacji przepływu prac, eliminacji błędów powstających w procesie produkcyjnym oraz o efektywnej gospodarce materiałami;
n Aplikacje interaktywne – prezentacja nowych funkcji aplikacji ArtPro, Pack-Edge, DeskPack oraz Studio. Dzięki możliwości dialogu z menedżerami produktu oraz menedżerami R&D uczestnicy zyskali okazję do zapoznania się z procesem projektowania aplikacji, przedstawienia indywidualnych potrzeb oraz zasugerowania Esko dalszych kierunków rozwoju w celu jeszcze większego usprawnienia procesu projektowania opakowań;
n Cyfrowe Wykańczanie – specjaliści ds. produktu firmy Esko zaprezentowali możliwości najnowszych ploterów tnąco-frezujących marki Kongsberg i podzielili się wiedzą na temat integracji stołów tnących z istniejącym workflow;
n Kolor – kierunki rozwoju rozwiązań do cyfrowego druku flekso: sesja poświęcona tematowi przezwyciężania nowych wyzwań w druku i zarządzaniu kolorem, szczególnie aktualnemu w epoce dynamicznego rozwoju technologii drukowania z użyciem poszerzonego gamutu. Prowadzący odpowiadał na
pytania dotyczące metod przygotowania plików i systemów wydruków próbnych oraz dostosowywania standardu ISO do druku fleksograficznego. Zaprezentował również najnowsze osiągnięcia w dziedzinie automatyzacji i ujednolicenia polityki zarządzania kolorem oraz kierunki rozwoju tej gałęzi branży opakowaniowej;
n CAD – głównym celem sesji była prezentacja najnowszych funkcji oprogramowania ArtiosCAD i Studio oraz wgląd w proces projektowania aplikacji i planowane zmiany;
n W służbie marki – czyli prezentacja nowych możliwości oprogramowania WebCenter przy jeszcze sprawniejszym zarządzaniu przepływem prac, zleceniami, zadaniami i plikami klientów.