Shelf-Facer firmy Smurfit Kappa zwiększa widoczność marki o połowę
1 Jan 1970 19:07
Smurfit Kappa, światowy lider w branży opakowań papierowych, ogłosiła przełomowe rozwiązanie o nazwie Shelf-Facer, które – jak wykazały testy –zwiększa widoczność towarów na półkach nawet o 50%, zapewniając potencjalnie znaczne zwiększenie sprzedaży produktów.
Rygorystyczne testy i szczegółowy wgląd w zachowania kupujących potwierdziły korzyści tego unikatowego rozwiązania, które plasuje produkty w czołówce opakowań gotowych do wystawienia na półki, znacznie poprawiając ich prezentację i zapewniając markom pełne wykorzystanie atutów marketingu sklepowego.
Nowy produkt Shelf-Facer pojawia się na rynku niedługo po wydaniu Białej Księgi dla klientów Smurfit Kappa zatytułowanej „Marketing na półce – w jakim stopniu masz nad nim kontrolę?”, która informowała, że choć 76% decyzji zakupowych konsumenci podejmują przy półce sklepowej, marki często nie wykorzystują marketingowego potencjału tego spostrzeżenia w punktach sprzedaży.
Aby sprostać temu wyzwaniu, Smurfit Kappa zaprosiła do współpracy najbardziej kreatywne umysły spośród swych przeszło 700 projektantów z całego świata. Zlecono im stworzenie rozwiązania maksymalizującego widoczność produktów na półkach; wynikiem tych prac jest innowacyjne i komercyjne rozwiązanie dla marek, gwarantujące łatwe znalezienie i zakup produktów w sklepie.
Shelf-Facer zapewnia stałą widoczność i dostępność produktu od frontu półki, aby konsumenci mogli go z łatwością znaleźć. Zakupiony produkt jest natychmiast zastępowany następnym w kolejce, co znacznie poprawia widoczność i zwiększa sprzedaż.
Najnowsze badania szacują, że dzięki lepszej prezentacji produktów na półce można osiągnąć znaczny wzrost sprzedaży. W celu ilościowej oceny i zrozumienia wpływu Shelf-Facer firma Smurfit Kappa wykorzystała swoją unikalną technologię śledzenia wzroku, opracowaną we współpracy z partnerską spółką Eyesee. W ten sposób określiła miejsca na półce sklepowej, które najbardziej przyciągają wzrok kupujących. Wyniki dowiodły, że Shelf-
-Facer zwiększa widoczność produktów na półkach nawet o 50%.
Arco Berkenbosch, wiceprezes Działu Innowacji w firmie Smurfit Kappa, powiedział: Po wielu testach i badaniach ufamy, że Shelf-Facer sprawdzi się jako ważne nowe narzędzie, które pomoże markom sprzedać więcej produktów w sklepach. Rozumiemy znaczenie przyciągania uwagi klienta w punkcie zakupu i, zgodnie z naszym nieustannym zaangażowaniem w maksymalizację wartości dla naszych partnerów biznesowych, mamy przyjemność zaprezentować nowy produkt, który sprawdził się już jako dźwignia sukcesu handlowego.
Shelf-Facer to jedna z wielu innowacji, które firma pokaże 15 kwietnia w Holandii na konferencji Innovation Awards. Wprowadzenie na rynek rozwiązania Shelf-Facer stanowi najnowszy przykład dużego zaangażowania firmy Smurfit Kappa w maksymalizację wartości dla jej klientów przez tworzenie sprawdzonych, pomysłowych opakowań, które mogą stać się dźwignią sukcesu biznesowego i odegrać rozstrzygającą rolę w jakże ważnym pierwszym momencie prawdy, gdy konsumenci wybierają jedną spośród wielu dostępnych marek. Rozwiązanie jest kontynuacją stosowanej przez firmę strategii Open The Future, zapewniającej klientom wzrost w oparciu o dogłębną wiedzę i innowacje.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Smurfit Kappa