hubergroup świętował 250-lecie istnienia
1 Jan 1970 09:53

29 września br. w 40 oddziałach hubergroup na całym świecie odbyły się uroczystości związane z 250-leciem założenia firmy, która obecnie jest czołowym globalnym producentem farb do druku. To dzień, w którym oficjalnie zarejestrowano monachijskie przedsiębiorstwo, pozostające do dziś własnością tej samej rodziny. 29 września 1765 roku w miejscowości Heidhausen niedaleko Monachium powstała pierwsza fabryka farb drukarskich. Tego dnia Matthias Mittermayr otrzymał od trybunału wyborczego w Monachium koncesję na wyrób i sprzedaż farb: karminu, błękitu pruskiego, żółtej i lakieru wiedeńskiego na terenie Niemiec i za granicą. Jednakże fabryka swoją nazwę zawdzięcza dopiero jego wnukowi, Michaelowi Huberowi. Historia hubergroup to jednocześnie historia rozwoju drukarstwa i postępu technicznego, który odbywał się przez minione dwa i pół wieku. To ewenement na skalę światową, że firma od dziewięciu pokoleń znajduje się niezmiennie w rękach rodzinnych. Przetrwała 250 lat z takim samym, choć zmieniającym się asortymentem produktów, pomimo zawirowań historycznych i ekonomicznych. Z okazji 250-lecia 29 września we wszystkich oddziałach firmy na całym świecie wszyscy pracownicy hubergroup obchodzili jednocześnie jubileusz firmy, oczywiście w bawarskim stylu: w bawarskich strojach, przy bawarskich potrawach i piwie (bezalkoholowym) i przy bawarskiej muzyce. Członkowie zespołów kierowniczych hubergroup dziękowali swoim kolegom za niesłabnące wsparcie i poświęcenie. „Bez was sukces ostatnich dwóch i pół wieku nie byłby możliwy” – taki komunikat od Ulli Borgmann, członkini zarządu firmy, przekazali swoim pracownikom regionalni kierownicy hubergroup. W swej mowie powitalnej przywołała ona czasy założycielskie, okresy wyzwań, a także ekspansywny rozwój w ostatnich kilku dekadach, okraszając swą przemowę kilkoma anegdotami. Obchody dla około 3,5 tys. pracowników różniły się w zależności od wielkości lokalnych oddziałów oraz regionalnych zwyczajów świętowania. Wielkie namioty rozstawiono w Monachium oraz Celle, gdzie po pracy – wyjątkowo zakończonej już o 13. – bawiło się około 1 tys. niemieckich pracowników. Oficjalną uroczystość zaplanowano na 22 października w Hofbraukeller w Monachium. Wezmą w niej udział reprezentanci świata biznesu i polityki, udziałowcy, rodziny założycieli firmy oraz ponad 200 gości z całego świata. Zaplanowano wystąpienie m.in. Dietera Reite, burmistrza Monachium. Jesteśmy niezwykle dumni z naszej długiej tradycji – mówi Ulla Borgmann, członek zarządu hubergroup. – Jesteśmy żywym dowodem na to, że pomimo politycznych i ekonomicznych turbulencji można prowadzić rentowny biznes przez 250 lat. Czujemy się zobowiązani wobec pracowników i udziałowców do kontynuowania naszego sukcesu dzięki dobrze zdefiniowanej strategii, dopasowanej do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych. Mamy nadzieję, że kolejne lata będą kontynuacją dotychczasowych tradycji, sukcesów w produkcji i zarządzaniu na najwyższym poziomie i synonimem najwyższej jakości. Życzymy tego firmie, sobie samym, a także naszym klientom. Opracowano na podstawie informacji hubergroup