UPM Raflatac i Henkel współpracują na rzecz ekologii
1 Jan 1970 13:30

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Oddział Beauty Care firmy Henkel, któremu podlegają marki takie jak Schwarzkopf, dzięki wyjątkowej współpracy z UPM Raflatac zredukował do zera odpady w postaci etykietowych materiałów podkładowych. Ponad 400 ton silikonowanego podkładu glassine zostało zutylizowanych dzięki programowi recyklingu odpadów RafCycle.

Wspomniane odpady zostały wygenerowane w fabryce w niemieckim Wassertrüdingen w 2016 r. UPM Raflatac odebrał zużyte podkłady – w ilości, która zmieściłaby się na 20 ciężarówkach - od Henkla i przetworzył je na nowe papiery graficzne do druku czasopism i książek w niemieckiej papierni UPM Plattling. Jak mówi Greg Douglas, odpowiedzialny w firmie Henkel za rozwój biznesu taśm, etykiet i powłok na obszarze Europy: “Współpraca z naszymi partnerami w łańcuchu wartości stanowi kluczowy element naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Partnerstwo z UPM Raflatac odzwierciedla naszą wiarę, że ekologia jest nierozerwalnie powiązana z innowacyjnością i wydajnością.”

Koncepcja RafCycle UPM Raflatac daje nowe życie etykietowym odpadom, które w innym wypadku zostałyby spalone lub trafiłyby na wysypiska śmieci. Juha Virmavirta, dyrektor ds. rozwiązań RafCycle w UPM Raflatac, tłumaczy: “Henkel odgrywa ważną rolę w etykietowym łańcuchu wartości, zarówno jako dostawca surowca, jak również końcowy użytkownik etykiet. To czyni tę firmę naszym ważnym partnerem, a program RafCycle jest kluczowym elementem tej współpracy.”

Dowodem na bliskość kooperacji obu firm jest niedawne przyznanie firmie Henkel certyfikatu partnera RafCycle w zakresie podkładów glassine przez UPM Raflatac.

Na podstawie informacji firmy UPM Raflatac opracował TK