Puszka zupy Campbella, konturowa butelka Coca-Coli, tuba chipsów Pringles lub trójkątne pudełko czekoladek Toblerone – to opakowania, które znane są na całym świecie i z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że to właśnie one wpłynęły na świetną sprzedaż tych produktów.
Dziś opakowania to olbrzymia branża i odrębna gałąź przemysłu. W samej tylko Polsce wytwórców opakowań liczy się w tysiącach. Jednym z najważniejszych wydarzeń w kalendarzach przedstawicieli branży są 9. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbędą się w dniach 4-5 kwietnia w EXPO XXI Warszawa. To największe tego typu targi w Europie Środkowej.
Wydarzenie jest połączeniem ekspozycji wystawienniczej, spotkań ekspertów, jak i licznych wykładów, konferencji oraz premier innowacyjnych rozwiązań produktowych. Targi dedykowane są producentom i dystrybutorom wszelkiego rodzaju opakowań, etykiet, displayów czy usług pakowania oraz konfekcjonowania. Na targach swą ofertę przedstawi niemal 200 firm z całej Europy. Organizatorzy spodziewają się też, że imprezę odwiedzi ok. 5 tys. profesjonalistów.
Innowacje, innowacje, innowacje
Nazwa targów zobowiązuje, toteż każdego roku podczas Packaging Innovations prezentowane są nowości rynkowe. Zwiedzających z pewnością zainteresuje prezentowana przez Seufert Transparente Verpackungen GmbH technologia Bio-PET – nowy materiał z surowców odnawialnych pozwalający na produkowanie transparentnych opakowań i oszczędzanie surowców przy kosztach na poziomie tradycyjnych opakowań transparentnych. Dla firm, które produkują niewielkie nakłady opakowań i etykiet, konieczne będzie odwiedzenie stoiska HKM Sp. z o.o. Warto również zobaczyć innowacyjne opakowania KOOPRESS Sp. z o.o. Dzięki pierwszemu na świecie zastosowaniu powłoki antyseptycznej i barierowej zabezpieczającej druk powstała nowa kategoria opakowań ABC (Antiseptic Barrier Carton) przeznaczona dla branż: farmaceutycznej, spożywczej czy kosmetycznej.
Dla funkcjonującej na rynku od dwóch lat firmy Łapiński, której celem jest pomaganie drukarniom w trudnych projektach realizowanych w technologii hot-stampingu oraz szkolenie firm służące poprawie ich wyników finansowych, udział w 9. edycji targów Packaging Innovations będzie ważnym wydarzeniem. Przedsiębiorstwo zaprezentuje atrakcyjne przykłady dekorowania podłoży wraz z omówieniem szczegółowej technologii ich wytwarzania, wśród nich ciekawy przykład projektu „Biedronki”.
Bez know-how nie ma innowacji
Niewątpliwym atutem tegorocznej edycji targów Packaging Innovations będą bezpłatne dla wszystkich uczestników seminaria workShops, gdzie praktycy i teoretycy dzielą się własnymi doświadczeniami i wiedzą. Jak projektować strukturalnie opakowania w branży FMCG dziś, jutro i w 2025 roku? Jak pozycjonować markę przez opakowanie? Czy wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w ogóle się opłaca? Odpowiedzi na te pytania udzielą najlepsi fachowcy w branży.
Opakowanie na… każdą okazję
Dziś opakowanie to nie tylko po prostu pudełko – to przedmiot, który jest sprofilowany pod wiele skomplikowanych i charakterystycznych branż. Opakowanie ma też za zadanie „sprzedać” produkt czy zabezpieczyć go w drodze do klienta. Wychodząc naprzeciw ogromnym wymaganiom rynku organizatorzy targów podzielili je na specjalistyczne strefy tematyczne takie jak: LUXPACK, LABELLING, PRINTING, CO-PACKAGING, LOGISPACK i SAFETY-PACK. Nowością podczas targów będzie strefa ECOPACK, gdzie zostaną przedstawione opakowania biodegradowalne, usługi recyklingu i technologie produkcji bio-opakowań.
Trampolina do sukcesu
Targi Packaging Innovations pozwalają również postawić pierwsze kroki w branży młodym projektantom. Dzięki Strefie Studenta młodzi, kreatywni ludzie z pasją tworzenia mogą podbić branżę opakowań. Wystarczy tylko zaprojektować i wykonać prototyp innowacyjnego opakowania, który może zostać wdrożony do produkcji. Złotym Sponsorem Strefy Studenta jest firma Lifocolor Farbplast, która z pewnością zaskoczy wszystkich niespodzianką podczas finału konkursu.
Akcja rejestracja
Internetowa rejestracja zwiedzających na 9. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations została uruchomiona i już dziś można bezpłatnie zarejestrować się online na stronie www.packaginginnovations.pl. Po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego zwiedzający otrzymają identyfikatory uprawniające do wstępu na targi.
Powody, dla których warto pojawić się na wydarzeniu, można mnożyć długo. Bez wątpienia każdy znajdzie interesujące go produkty, usługi czy wykłady. Jak zapewniają organizatorzy targów – nie zabraknie świeżego spojrzenia na branżę.
Adres targów: EXPO XXI Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/17, 01-222 Warszawa. Godziny otwarcia targów: 4 kwietnia 2017 r. (wtorek) – 10:00-16:30, 5 kwietnia 2017 r. (środa) – 10:00-16:00
Więcej informacji na: www.packaginginnovations.pl
Opracowano na podstawie materiałów organizatora