Grupa Thimm podczas uroczystego otwarcia oficjalnie wprowadziła pierwszą maszynę do druku na wstędze papieru PageWide T1100s HP w siedzibie Christiansen Print w Ilsenburgu w Niemczech (Dolna Saksonia). Dzięki tej inwestycji firma wzmacnia swoje bogate kompetencje w zakresie druku na papierze oraz otwiera nowe możliwości nadruku na opakowaniach i ekspozytorach klientom z branży tektury falistej i towarów markowych.
Małe nakłady w różnych formatach, indywidualne i spersonalizowane podejście do klienta, silne przywiązanie konsumenta do marki, elastyczne procesy oraz najkrótsze czasy reakcji i dostawy, to obecne trendy, których coraz częściej oczekuje się od branży opakowań. Dzięki 15-milionowej inwestycji w cyfrową maszynę do druku na papierze, Grupa Thimm wyznacza nowe standardy biorąc aktywnie udział w kształtowaniu tej dziedziny. Producentem urządzenia jest HP, czołowy dostawca technologii druku cyfrowego: „Cyfrowa maszyna do nadruku papieru w rolach HP PageWide T1100S jest pierwszym urządzeniem tego typu w Niemczech i posiada konfigurację unikalną w skali światowej. Daje to Grupie Thimm mocną pozycję wśród liderów europejskiego rynku druku cyfrowego preprint w sektorze opakowań z tektury falistej oraz ekspozytorów” - wyjaśnia Michael Smetana, szef marketingu HP Graphics dla regionu EMEA.
„Innowacyjny proces druku MLPA (Multi-Lane Print Architecture) pozwala nam na zupełnie nowe zastosowania. Rolki papieru można podzielić na poszczególne wstęgi. Dzięki temu różne zlecenia druku można wykonywać równocześnie w różnych formatach i w różnych wielkościach partii. Daje nam to wysoki poziom elastyczności, wydajności i opłacalności” - wyjaśniają Henrik Jensen i Rainer Wilke, dyrektorzy Christiansen Print. To właśnie Christiansen Print zajmuje się w Grupie Thimm nadrukiem na papierze do produkcji opakowań i ekspozytorów. Urządzenie oferuje szerokość roboczą 2,80 m i osiąga prędkość do 30.600 m²/h. Do druku wykorzystywane są wodne farby w kolorach CMYK, odpowiednie do zastosowania w branży dóbr szybko zbywalnych (FMCG). „Dzięki rozdzielczości fabrycznej 1.200 dysz na cal osiągamy doskonałą jakość, na poziomie druku offsetowego. Można przy tym stosować szeroki wachlarz papierów: od produktów pochodzących z recyklingu, po powlekane papiery ze świeżych włókien, o gramaturze 80 - 400 g/m². Urządzenie ma wyjątkowe wyposażenie, w tym automatyczny system odwijania i przewijania oraz nawilżania i lakierowania w jednej linii” - podkreślają Jensen i Wilke.
Szczególnie dla klientów, których produkty obecne są w sklepach stacjonarnych i wysyłkowych, oznacza to znaczne korzyści: krótszy czas przygotowania zamówienia i łączenie zleceń pozwalają przyspieszyć poszczególne etapy pracy i realizację dostawy. Każdemu opakowaniu można nadać wyjątkowy charakter, na przykład poprzez spersonalizowaną reklamę na paczkach w handlu wysyłkowym, poprzez bezpośrednie zwrócenie się do klienta lub informując o limitowanej edycji. Wpływa to pozytywnie na przywiązanie klienta do marki. W druku na tekturze falistej można teraz zastosować to, co jest już znane z druku etykiet. Można nanieść specjalne znaki zabezpieczające, aby podnieść poziom ochrony marki. W tej technice zarówno długie serie wielkości 50.000 m², jak i krótkie, można opłacalnie realizować. Jest ona idealnym rozwiązaniem w produkcji ekspozytorów i dekoracji w punkcie sprzedaży, które można codziennie aktualizować oraz w przypadku sezonowych kampanii sprzedażowych. Pełne wdrożenie systemu do druku cyfrowego nastąpi jeszcze w tym miesiącu. Wraz z nowoczesnymi maszynami do druku taśmowego, z maszynami z centralnym cylindrem fleksograficznym, firma Christiansen Print dysponuje teraz trzema świetnie uzupełniającymi się technologiami druku, których moce produkcyjne wynoszą łącznie 450 milionów m².
Mathias Schliep, prezes zarządu Grupy Thimm podsumowuje wartość inwestycji: „Dzięki rozszerzeniu naszej wyjątkowej kombinacji technologicznej o cyfrową maszynę do nadruku na roli PageWide T1100S możemy zaoferować naszym klientom wszystkie dostępne na rynku technologie druku opakowań i ekspozytorów. Możemy zatem zapewnić naszym klientom jeszcze bardziej elastyczne i zindywidualizowane wsparcie we wprowadzeniu produktów do sprzedaży. Razem tworzymy drogę do cyfrowej przyszłości rynku preprintu i opakowań oraz stawiamy ważny krok naprzód w cyfrowym rozwoju naszej firmy.”
Źródło: HP