DS Smith korzysta z zalet projektowania 3D
1 Jan 1970 13:34

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

DS Smith wykorzystuje technologię skanowania i drukowania 3D do wprowadzania udoskonaleń w zakresie projektowania. Stosowana początkowo w DS Smith Heavy Duty w Wielkiej Brytanii, technologia nieustannie ewoluuje i przynosi rzeczywiste korzyści klientom z branży motoryzacyjnej w różnych miejscach na świecie.

Jedną z głównych zalet komputerowego skanowania 3D jest znacznie większa elastyczność, istotna zwłaszcza w czasach krótkich terminów i bardzo złożonych łańcuchów dostaw.

Podczas gdy niektórzy klienci korzystają z możliwości przesyłania plików 3D, inni mogą udostępnić firmie swoje produkty na bardzo krótki czas, wystarczający do zeskanowania i stworzenia repliki produktu, która będzie stanowić podstawę do dalszej pracy. Czasami produkt jest dostępny tylko na stronie internetowej, ale za pomocą skanera pracownicy DS Smith mogą go dokładnie zwymiarować i odtworzyć w centrum projektowym DS Smith PackRight.

Skaner 3D w ciągu kilku minut skanuje, edytuje i tworzy replikę produktu z tolerancją do 0,5 mm. Zeskanowany obraz jest importowany do systemu CAD, w którym graficy DS Smith projektują optymalne opakowanie dla danego produktu. Projekty są drukowane w pełnym wymiarze lub w skali, co jest szczególnie przydatne w przypadku opakowań dla branży motoryzacyjnej. Klient otrzymuje miniaturowe modele przeznaczone do konsultacji i analizy, co dotychczas nie było możliwe ze względu na wielkość części.

Po zatwierdzeniu ostatecznej wersji produkowany jest pełnowymiarowy prototyp na potrzeby globalnych testów transportowych.

Największą korzyścią płynącą z tej technologii jest możliwość rozpoczęcia prac nad projektem opakowania jeszcze przed ostatecznym zatwierdzeniem części. Znika konieczność dłuższego oczekiwania na ostateczną decyzję; praca nad opakowaniem rozpoczyna się na podstawie skanu 3D. W ten sposób można znacznie przyspieszyć proces i nie narażać klienta na 

opóźnienia.

Peter Foot, dyrektor ds. marketingu i innowacji, powiedział: Nieustannie szukamy sposobów na usprawnienie naszej pracy i możliwie najlepsze wsparcie klientów. Systematycznie śledzimy ewolucję nowych technologii i szybko przekonaliśmy się o zaletach technologii 3D. Naszą dumą są innowacyjność i interdyscyplinarność, których wyraźnym celem jest kreowanie większej wartości dla klientów oraz praca w sposób bardziej wydajny i progresywny. Wykorzystanie skanowania i drukowania 3D we współpracy z klientami pozwala nam zapewnić szybkie i wyraźne korzyści. Wierzymy, że ta technologia może pomóc klientom na wiele sposobów, a jej pełny potencjał nie został jeszcze odkryty.

Opracowano na podstawie materiałów firmy DS Smith