Po nowości, wiedzę i kontakty biznesowe do Poznania
1 Jan 1970 13:39

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wystawcy z Polski i zagranicy, nowości, najlepsze produkty wyróżnione Złotym Medalem MTP – tak zapowiada się tegoroczna edycja Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych Polagra Food oraz Międzynarodowych Targów Technologii Spożywczych Polagra Tech, a także Targów Opakowań dla Przemysłu Spożywczego Pakfood.

Targi POLAGRA co roku przyciągają liczne grono zwiedzających, kusząc doskonale znanymi markami produktów spożywczych i żywnością innowacyjną z całego świata, a także zaskakującymi technologiami skierowanymi do branży spożywczej. Nie inaczej będzie w tym roku. W ramach POLAGRA FOOD oprócz branży mięsnej nowości zaprezentują sektor mleczarski oraz firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego. Nie zabraknie także słodyczy, przekąsek, herbat, napojów i alkoholi. Ekspozycja targów POLAGRA TECH, w ramach której w tym roku odbywa się Salon Technologii Mięsnych i Rybnych, będzie z kolei obfitowała w wiele interesujących i nowatorskich rozwiązań pozwalających na optymalizację pracy zakładów przetwórstwa mięsnego. 

Targi POLAGRA są targami kontrakcyjnymi, od lat wspierającymi rozwój wymiany handlowej tak na płaszczyźnie krajowej, jak i z kontrahentami z całego świata. Ich formuła pozwala przede wszystkim pozyskać nowych, solidnych partnerów biznesowych. Sprzyjają temu również dodatkowe wydarzenia towarzyszące targom, jak np. Międzynarodowa Giełda Kooperacyjna organizowana przez PARP. W ramach tegorocznej edycji targów odbędą się także Światowa Konwencja Halal w Europie Wschodniej oraz Polsko-Nigeryjski Szczyt Gospodarczy, któremu będą towarzyszyły sesje matchmakingowe. 

Z solidną dawką wiedzy na temat nowych regulacji prawnych dla przedsiębiorców z branży spożywczej będzie można zapoznać się podczas szkoleń prowadzonych przez kancelarię WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Sesja poniedziałkowa (25 września) będzie dotyczyła zasad znakowania żywności w Polsce. To niezwykle ważne zagadnienia, bo – jak pokazują półki sklepowe – nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, kiedy na przykład można stosować takie określenia jak „polskie”, „domowe”, „tradycyjne”. Tematem dyskusji będzie również znak „Produkt Polski” – nowe oznaczenie handlowe. Podczas drugiego spotkania (środa 27 września) będzie natomiast mowa o nowych ograniczeniach w handlu oraz ryzyku prawnym dla dostawców i nabywców, w tym sieci handlowych. Problematyka szkolenia nawiązuje przede wszystkim do ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej, która weszła w życie 12 lipca br. Eksperci z kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr w przystępny sposób przedstawią najważniejsze założenia nowych przepisów oraz ich praktyczne znaczenie w codziennej działalności zarówno przedstawicieli dużych sieci handlowych, jak i sprzedawców detalicznych prowadzących handel wyrobami spożywczymi. 

Opracowano na podstawie materiałów MTP