O-I wprowadza butelkę ułatwiającą precyzyjne nalewanie piwa
1 Jan 1970 14:10

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dzięki współpracy O-I z producentami piw rzemieślniczych powstała nowa butelka umożliwiająca indywidualną kontrolę nad pianą podczas nalewania. Produkt został już wprowadzony na rynek w Ameryce Południowej, ale największy na świecie producent opakowań szklanych bada także potencjał europejskiego rynku browarniczego.

Niezależnie od tego, czy jest delikatna czy obfita, dla pasjonatów piwa piana to wyznacznik smaku i jakości, jaką charakteryzuje się ten napój. O-I, największy na świecie producent opakowań szklanych, zaprojektował innowacyjną butelkę, która pozwala na bardziej precyzyjne nalewanie piwa. To niezwykle ważne dla twórców rzemieślniczych i kraftowych produktów z klasy premium, których klienci szczególną wagę przywiązują do celebracji konsumpcji.

Niezwykłą cechą butelki jest asymetryczny kształt szyjki. Z jednej strony smukłej szyi, między korpusem a otworem, biegnie przekątne połączenie. W zależności od obrotu i kąta trzymania butelki nalewający ma wpływ na sposób, w jaki piwo wypełnia szklankę.

To innowacyjne rozwiązanie stworzone przez O-I jest aktualnie stosowane przez browarników w Ameryce Południowej, a od jesieni butelki dostępne są w wybranych sklepach w Brazylii. Dwie marki z brazylijskiego stanu Paraná, „Von Borstel” z Londriny i „Bodebrown” z Kurtyby, oferują swoim klientom możliwość bardziej precyzyjnego nalewania, a tym samym związany z nową butelką specjalny rytuał podawania. W Europie O-I bada potencjał rynku i sprawdza, czy europejscy browarnicy mogą być zainteresowani używaniem MyPour w kreowaniu elementów wyróżniających ich markę.

„Ta funkcja może być szczególnie interesująca dla mikrobrowarów i niszowych dostawców. Wiemy, że dla pasjonatów piw kraftowych i rzemieślniczych picie piwa to rytuał. Dzięki kształtowi butelki MyPour i zmianie sposobu serwowania to doświadczenie może być jeszcze głębsze” – wyjaśnia Steffi Lenz, Innovation Project Manager w O-I.

Browary, które już używają MyPour, są przekonane o wartości dodanej, jaką przynosi ta butelka. Dla Marcusa von Bortsela, właściciela browaru Von Bortsel, nowe opakowanie daje przewagę konkurencyjną, odróżniając jego produkt w sklepach i wzmacniając relację konsumenta z marką. Bodebrown wprowadził swoje produkty na rynek w Kurtybie i São Paulo w maju. „Mocno wierzymy w siłę z jaką opakowanie może pokazać konsumentowi profil produktu, a Artesanal 500 wzmacnia nasz wyrazisty i innowacyjny charakter. Dodatkowo zainwestowaliśmy w produkowane przez O-I ekskluzywne butelki z wytłoczonymi herbem i nazwą, które niewątpliwe pokazują, kim jesteśmy: pasjonatami piwa!” – mówi Samuel Cavalcanti, założyciel marki Bodebrown.

Źródło: Owens-Illinois