Siegwerk szykuje się na cyfrową rewolucję w opakowalnictwie 
1 Jan 1970 13:45

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Cyfryzacja procesów oraz strategiczna współpraca z wybranymi startupami to sposób globalnego producenta farb, firmy Siegwerk, na optymalne zaspokajanie nowych trendów w branży oraz dalsze kształtowanie przyszłości sektora opakowaniowego. 

Siegwerk, jeden z czołowych dostawców farb dla zastosowań opakowaniowych i etykietowych, należy do pionierów w kształtowaniu nowego oblicza branży. Wykorzystując swe doświadczenie w dziedzinie opakowań oraz dogłębną wiedzę na temat nowych formuł farbowych zdobywa klientów z całego świata. Łącząc produkty najwyższej jakości z optymalnym bezpieczeństwem oraz nieustannym wsparciem i doradztwem, Siegwerk nie ustaje w wysiłkach, by pomóc klientom w adaptacji najnowszych trendów oraz zaspokajaniu ich indywidualnych potrzeb w zakresie najnowocześniejszych rozwiązań farbowych. Z tego powodu firma uruchomiła serię przyszłościowych inicjatyw, które mają zapewnić jeszcze wyższą efektywność oraz szybszą reakcję na nowe trendy. Strategiczna współpraca z nowymi firmami, a także adaptacja cyfrowych procesów mają jej pomóc w umocnieniu czołowej pozycji na rynku opakowaniowym.

Współpraca ze startupami

Strategiczne partnerstwo z wybranymi firmami debiutującymi na rynku jest kluczem do zdobycia niezbędnej wiedzy na temat nowych idei oraz rozwiązań, które mogą zaowocować powstaniem innowacyjnych farb dopasowanych do trendów dopiero rodzących się w branży farb i opakowań. Startupy to wylęgarnia nowoczesnych pomysłów i wyjątkowego ducha wynalazczości – wyjaśnia Christoph Barniske, szef działu cyfrowego biznesu w firmie Siegwerk. – Jako ceniony gracz rynkowy jesteśmy w stanie wspierać te firmy naszą wiedzą techniczną przy dopracowywaniu ich idei, zanim osiągną dojrzałość, i kierowaniu ich na rynek. Siegwerk przygląda się zwłaszcza tym technologiom i innowacjom, które można wykorzystać do tworzenia pionierskich koncepcji opakowań. 

Przyszłość opakowalnictwa to komunikowanie się produktu i konsumenta za pośrednictwem unikalnych cech nadanych opakowaniom, a do tego potrzebne są innowacyjne rozwiązania farbowe. Opakowania inteligentne, które wymagają stosowania odpowiednich pigmentów i powłok funkcjonalnych, oraz koncepcja „Internetu Opakowań” (Internet of Packaging) to jedynie dwa przykładowe obszary wykorzystania nowego podejścia do opakowań. Jednocześnie należy spodziewać się rosnącego zainteresowania właścicieli marek, producentów i konsumentów przyjaznymi dla środowiska opakowaniami i procesami produkcyjnymi, które są zgodne z filozofią zrównoważonego rozwoju. Badanie metod dalszego ograniczania wpływu farb na środowisko naturalne bez pogarszania ich jakości należy od lat do głównych działań badawczo-rozwojowych firmy. Przedsiębiorstwo nie ustaje w poszukiwaniu kolejnych możliwości tworzenia zupełnie nowych i bardziej ekologicznych rozwiązań dla branży opakowań. 

Siegwerk zapoczątkował pierwsze rozmowy ze startupami i planuje uruchomić systematyczny proces przeglądu młodych firm w poszukiwaniu potencjalnych partnerów, oferując tym najbardziej interesującym wygodną platformę do prezentacji ich pomysłów i dyskusji na temat potencjalnej współpracy. Siegwerk uruchomił ostatnio mikrowitrynę internetową pod adresem http://startups.siegwerk.com/en, poprzez którą firmy mieszczące się w obszarze jego zainteresowań mogą kontaktować się z wewnętrznym oddziałem zajmującym się cyfryzacją. 

Procesy cyfrowe

W bieżącym roku Siegwerk silnie zaangażował się w procesy cyfryzacji, które mają przygotować przedsiębiorstwo na nieuniknione zmiany w branży. Firma uruchomiła nowy dział biz-

nesowy, który pomoże jej w oszacowaniu, jak bliższe relacje z klientem oraz wykorzystanie dużych ilości danych mogą polepszyć świadczenie usług, wspomóc pracę zespołów sprzedażowych i zapoczątkować projekty infrastrukturalne dla tworzenia globalnych synergii. Wszystko sprowadza się do przygotowania firmy na wyzwania przyszłości oraz pomocy klientom w osiąganiu optymalnych rezultatów dzięki dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań i usług – tak cel cyfrowej transformacji wyjaśnia Herbert Forker, dyrektor generalny firmy Siegwerk. Zlokalizowany w Berlinie oddział ds. cyfryzacji koncentruje się na usługach cyfrowych, które poprawią współpracę Siegwerka z klientami oraz właścicielami marek. Obecnie zajmuje się on oceną, w jaki sposób zdigitalizowane procesy mogłyby pomóc w rozwiązywaniu bolączek klientów i uproszczeniu ich codziennych działań, a tym samym w realizacji ich potrzeb i podniesieniu wydajności procesów biznesowych.

Na podstawie materiałów firmy Siegwerk opracował TK