Termotransfer się opłaca
1 Jan 1970 13:26

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Świadoma konsumpcja weszła do codziennego życia i zakorzeniła się na stałe. Programy kulinarne, o modzie czy też popularne w dzisiejszych czasach blogi tematyczne sprawiają, że coraz więcej osób dokonuje zakupów przemyślanych i opartych na wiedzy o produkcie oraz sposobie i warunkach, w jakich został wytworzony. 

W wielu przypadkach nadal prym wiedzie jednak cena. Coraz powszechniejszy styl zdrowego życia, chęć wpływania na otaczającą nas rzeczywistość oraz odpowiedzialność społeczna sprawiają, że dzisiejszy konsument coraz częściej decyduje się na zakup produktów drogich. Warunkiem tego jest pewność, że otoczenie produkcyjne nie wzbudza żadnych zastrzeżeń i wątpliwości. 

W celu zapewnienia konsumentom rzetelnej informacji działy jakości firm produkcyjnych kładą ogromny nacisk na prawidłowe oraz zgodne z wymaganiami rynku i prawa oznakowanie produktów. Dotyczy to zarówno informacji zawartych na etykietach, jak i treści drukowanych bezpośrednio na opakowaniach. Dla współczesnych nabywców najczęściej poszukiwanymi informacjami nie są już tylko termin ważności czy też data produkcji. Ważne są m.in. skład produktu, wartości odżywcze, zalecane warunki przechowywania i miejsce wytworzenia. Dodając do tego unikalny kod kreskowy powstaje konieczność znakowania, z którym wiele technik sobie nie radzi ze względu na ograniczone możliwości. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi technologia termotransferowa. 

Drukowanie metodą termotransferową polega na przeniesieniu barwnika z taśmy termotransferowej na drukowaną powierzchnię. Tego typu technika znakowania wykorzystywana 

jest zarówno w przypadku bezpośredniego drukowania na folii, jak i druku etykiet nakładanych na opakowania jednostkowe lub zbiorcze. Technologia ta odznacza się dużą trwałością oraz bardzo wysoką jakością nadruku (nawet 300 dpi). Firma Domino UK Ltd w swojej ofercie posiada trzy modele urządzeń termotransferowych. Są to drukarki V120i, V230i oraz V320i. W porównaniu z dostępnymi na rynku drukarkami wymagającymi kontaktu z podłożem termotransferowe drukarki Domino oferują lepszą jakość druku, podwyższenie rentowności produkcji oraz mniejsze koszty eksploatacji. W drukarkach Domino serii V wprowadzono nowoczesny system Domino i-Tech. Ograniczono koszty eksploatacyjne, zakres działań serwisowych, a przede wszystkim zwiększono wydajność linii produkcyjnej. Wszystkie trzy modele drukarek w pełni wykorzystują zalety technologii Domino. Należy wymienić opatentowany sposób prowadzenia taśmy barwiącej, sterowanie głowicą drukującą AutoAllign (automatyczne ustawienie w optymalnym położeniu), tryby oszczędzania taśmy barwiącej, w tym dostępny wyłącznie w drukarkach termotransferowych Domino – Economy Mode (oszczędność nawet 60% przy zachowaniu jakości druku 300 dpi). Dodatkowo, dzięki systemowi znakowania w trybie ciągłym oraz start-stop, możliwości tworzenia kompletnych etykiet (znaki alfanumeryczne, generowanie kodów kreskowych 1D, 2D oraz grafik) i szerokiej palecie dostępnych taśm barwiących, Domino serii V stały się jednymi z najbardziej uniwersalnych urządzeń na polskim rynku, zapewniając wysokie możliwości produkcyjne bez ograniczenia przez rosnące wymagania produkcyjne i technologiczne.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Intrex