Na kłopoty z kolorami dodatkowymi
1 Jan 1970 11:24

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zastanawialiście się kiedyś, jak pogodzić coraz wyższe oczekiwania klienta z realiami druku fleksograficznego w taki sposób, aby wykonanie matryc i sam druk były nadal opłacalne?

Myślę, że tak, ponieważ sama spotykam się z tym problemem w pracy, w naszej przygotowalni fleksograficznej niemalże codziennie. Zazwyczaj wspólnie z kierownikami drukarń czy technologami spędzamy wiele godzin na próbach przygotowania optymalnej strategii, która umożliwiałaby sprawne przygotowanie wzorów z najwyższej półki w jak najlepszej jakości. Niestety takie próby zwykle kończyły się koniecznością pójścia na pewne kompromisy, ponieważ – jak wszyscy wiemy – druk fleksograficzny rządzi się swoimi prawami...

W tej sytuacji bardzo pomocne okazało się testowane i wdrażane przez nas nowe oprogramowanie Kodak Spotless Flexographic Solution, czyli zaawansowany, a jednocześnie bardzo łatwy w użyciu system, który umożliwia wydrukowanie kolorów dodatkowych, np. Pantone, przy użyciu kolorów procesowych (CMYK). Zastosowanie tego rozwiązania daje nam wiele korzyści takich jak oszczędność czasu przygotowania maszyny drukarskiej czy redukcja ilości farb Pantone, które powinny być zawsze dostępne w drukarni.

W naszym przypadku system ten rozwiązał między innymi problem dokładności odwzorowania kolorów dodatkowych, dzięki czemu zyskaliśmy możliwość ograniczenia liczby kolorów Pantone proponowanych przez projektantów i użycia ich tam, gdzie są naprawdę niezbędne – do uzyskania nasyconych apli, przy jednoczesnym delikatnym druku świateł, a nawet urwań.

Zastosowanie systemu Kodak Spotless jest możliwe jedynie z matrycami fleksograficznymi Kodak Flexcel NX oraz z innowacyjnym systemem rastrowania punktów Staccato. W nowym systemie rastrowania nie istnieją pojęcia liniatury czy kąta rastra, więc otwierają się przed nami kolejne drzwi, które prowadzą do „doskonałości”. Oznacza to, że już teraz możemy przygotować unikalne opakowanie, które zachwyci i przyciągnie naszych potencjalnych klientów.

Brzmi obiecująco? Zapraszamy do współpracy.

Joanna Walachowska

product manager, Fleksograf studio prepress sp. j.