A-Z Color stawia na transparentność 
1 Jan 1970 11:31

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Na rynku opakowaniowym pojawiła się atrakcyjna alternatywa dla folii metalizowanych w postaci wysokobarierowych przezroczystych folii zgrzewalnych do produkcji opakowań giętkich, które wydłużają świeżość zapakowanych produktów i ich przydatność do spożycia. Drukarnia A-Z Color jest jednym z kilku producentów opakowań w Polsce gotowych na rozpoczęcie produkcji z użyciem tego atrakcyjnego rozwiązania.

Na konkurencyjnym rynku, gdzie zdolność wyróżnienia swej oferty wśród masy towarów o podobnych właściwościach ma kluczowe znaczenie, przezroczysta folia o własnościach barierowych względem wody i tlenu może stanowić dla odbiorcy istotną wartość dodaną. Do niedawna Klient nie miał dużego wyboru, sięgając na półkę po produkt zapakowany w giętką folię barierową: mógł wybrać opakowanie z folii białej lub metalizowanej. Nowy materiał dostępny na rynku jest przezroczysty i można go zadrukowywać, a jednocześnie posiada większość właściwości folii aluminiowej – tłumaczy Łukasz Gołaszewski, kierownik Działu Sprzedaży w A-Z Color.

Poza atrakcyjnym wyglądem (wzmacnianym przez wielokolorowy zadruk), a także transparentnością umożliwiającą konsumentowi ocenę zawartości opakowania przed zakupem, należą do nich również: ograniczenie liczby warstw laminatu foliowego z 3 do 2 oraz znacznie niższy koszt recyklingu (ekologia!), a także możliwość kontroli opakowań z użyciem detektorów metali – metody bezpieczniejszej i tańszej od promieni rentgenowskich. Konsumenci docenią również „kompatybilność” tej folii z kuchenkami mikrofalowymi: w odróżnieniu od opakowań z folii metalizowanej nie powoduje ona iskrzenia, a tym samym umożliwia odgrzewanie potraw w oryginalnym opakowaniu.

Przezroczysty laminat o parametrach barierowości typowych dla konstrukcji z wykorzystaniem aluminium ma wiele zastosowań. Można w niego pakować produkty spożywcze (m.in. muesli, chipsy, przyprawy, batoniki, ciastka) oraz kosmetyczne (uzupełniacze do mydeł w płynie, płyny do mycia naczyń, kosmetyki itd.). Atrakcyjny wygląd zagwarantuje jedno z szerokiej gamy wykończeń do wyboru pod postacią lakierów/laminatów Soft Touch, Paper Touch, lakierów matowych, a także srebrnej farby, która zapewnia efekt identyczny jak laminaty CS. 

Innym przykładem na to, jak A-Z Color podąża w ślad za potrzebami swych Klientów, są duże opakowania dla branży fitness z folii shrink sleeve. Jako jedna z pierwszych drukarń w Polsce możemy drukować oraz w pełni konfekcjonować sleeve pod opakowania o pojemności 2000 g i więcej. Branża odżywek dla sportowców rozwija się w bardzo szybkim tempie, zaś opakowania termokurczliwe z powodzeniem wypierają stosowane dotychczas etykiety samoprzylepne – dodaje Łukasz Gołaszewski. Realizacja takiej produkcji jest możliwa dzięki zdolności do druku szerokowstęgowego oraz najnowszym inwestycjom A-Z Color w park maszynowy umożliwiający konfekcjonowanie szerokich sleeve'ów przez sklejanie rękawa do szerokości 400 mm. 

Drukarnia A-Z Color jest doskonale znana na rynku etykietowym i opakowaniowym. Specjalizuje się w druku etykiet samoprzylepnych, shrink sleeve, folii OPP, laminatów saszetkowych i opakowań giętkich. Bardzo dba o to, by najwyższy poziom jakości i bezpieczeństwa jej produkcji oraz produktów był potwierdzony stosownymi certyfikatami. Posiada m.in. standard jakości BRC P&PM, najwyżej ceniony w branży opakowaniowej, który potwierdza, że firma spełnia szczegółowe wymogi dotyczące produkcji materiałów i opakowań do kontaktu z żywnością.

A-Z Color Sp. z o.o. Sp. k.

Antonie, ul. Mazurska 88, 07-410 Ostrołęka

tel.: 29 764 95 50, fax: 29 761 30 71, azcolor@azcolor.com.pl

www.azcolor.com.pl

Artykuł sponsorowany