Na rynku opakowaniowym pojawiła się atrakcyjna alternatywa dla folii metalizowanych w postaci wysokobarierowych przezroczystych folii zgrzewalnych do produkcji opakowań giętkich, które wydłużają świeżość zapakowanych produktów i ich przydatność do spożycia. Drukarnia A-Z Color jest jednym z kilku producentów opakowań w Polsce gotowych na rozpoczęcie produkcji z użyciem tego atrakcyjnego rozwiązania.
Na konkurencyjnym rynku, gdzie zdolność wyróżnienia swej oferty wśród masy towarów o podobnych właściwościach ma kluczowe znaczenie, przezroczysta folia o własnościach barierowych względem wody i tlenu może stanowić dla odbiorcy istotną wartość dodaną. Do niedawna Klient nie miał dużego wyboru, sięgając na półkę po produkt zapakowany w giętką folię barierową: mógł wybrać opakowanie z folii białej lub metalizowanej. Nowy materiał dostępny na rynku jest przezroczysty i można go zadrukowywać, a jednocześnie posiada większość właściwości folii aluminiowej – tłumaczy Łukasz Gołaszewski, kierownik Działu Sprzedaży w A-Z Color.
Poza atrakcyjnym wyglądem (wzmacnianym przez wielokolorowy zadruk), a także transparentnością umożliwiającą konsumentowi ocenę zawartości opakowania przed zakupem, należą do nich również: ograniczenie liczby warstw laminatu foliowego z 3 do 2 oraz znacznie niższy koszt recyklingu (ekologia!), a także możliwość kontroli opakowań z użyciem detektorów metali – metody bezpieczniejszej i tańszej od promieni rentgenowskich. Konsumenci docenią również „kompatybilność” tej folii z kuchenkami mikrofalowymi: w odróżnieniu od opakowań z folii metalizowanej nie powoduje ona iskrzenia, a tym samym umożliwia odgrzewanie potraw w oryginalnym opakowaniu.
Przezroczysty laminat o parametrach barierowości typowych dla konstrukcji z wykorzystaniem aluminium ma wiele zastosowań. Można w niego pakować produkty spożywcze (m.in. muesli, chipsy, przyprawy, batoniki, ciastka) oraz kosmetyczne (uzupełniacze do mydeł w płynie, płyny do mycia naczyń, kosmetyki itd.). Atrakcyjny wygląd zagwarantuje jedno z szerokiej gamy wykończeń do wyboru pod postacią lakierów/laminatów Soft Touch, Paper Touch, lakierów matowych, a także srebrnej farby, która zapewnia efekt identyczny jak laminaty CS.
Innym przykładem na to, jak A-Z Color podąża w ślad za potrzebami swych Klientów, są duże opakowania dla branży fitness z folii shrink sleeve. Jako jedna z pierwszych drukarń w Polsce możemy drukować oraz w pełni konfekcjonować sleeve pod opakowania o pojemności 2000 g i więcej. Branża odżywek dla sportowców rozwija się w bardzo szybkim tempie, zaś opakowania termokurczliwe z powodzeniem wypierają stosowane dotychczas etykiety samoprzylepne – dodaje Łukasz Gołaszewski. Realizacja takiej produkcji jest możliwa dzięki zdolności do druku szerokowstęgowego oraz najnowszym inwestycjom A-Z Color w park maszynowy umożliwiający konfekcjonowanie szerokich sleeve'ów przez sklejanie rękawa do szerokości 400 mm.
Drukarnia A-Z Color jest doskonale znana na rynku etykietowym i opakowaniowym. Specjalizuje się w druku etykiet samoprzylepnych, shrink sleeve, folii OPP, laminatów saszetkowych i opakowań giętkich. Bardzo dba o to, by najwyższy poziom jakości i bezpieczeństwa jej produkcji oraz produktów był potwierdzony stosownymi certyfikatami. Posiada m.in. standard jakości BRC P&PM, najwyżej ceniony w branży opakowaniowej, który potwierdza, że firma spełnia szczegółowe wymogi dotyczące produkcji materiałów i opakowań do kontaktu z żywnością.
A-Z Color Sp. z o.o. Sp. k.
Antonie, ul. Mazurska 88, 07-410 Ostrołęka
tel.: 29 764 95 50, fax: 29 761 30 71, azcolor@azcolor.com.pl
www.azcolor.com.pl
Artykuł sponsorowany