Preferencje klientów sektora żywności i napojów
1 Jan 1970 11:39

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Esko – wraz ze swoimi siostrzanymi firmami Pantone, X-Rite i AVT – opublikowała nowe badanie pt. „Packaging and the Digital Shopper: Meeting Expecta-tions in Food & Beverage” („Opakowanie i wirtualny klient: oczekiwania a rynek żywności i napojów”), wskazujące, czego główni kupujący oczekują od opakowań do żywności i napojów. 

Jak podaje firma, opracowanie daje wgląd menedżerom marek i marketingu, liderom sektora designu, specjalistom od opakowań i liderom w dziedzinie technologii w preferencje klientów w zakresie opakowań żywności i napojów, jak i dlaczego je kupują. Dzięki tej wiedzy mogą oni lepiej optymalizować, ewoluować i łączyć opakowania za pomocą platform technologicznych, które wspierają łańcuch wartości kompletnych opakowań i wykorzystują opakowania jako czynnik umożliwiający innowację produktu.

Tylko 0,8% kupujących wskazało, że nigdy nie kupiło żadnych produktów spożywczych i napojów przez internet.

33% kupujących w internecie podaje jako powód wygodę, a 43% twierdzi, że robi zakupy online, aby uzyskać lepszą cenę.

Opakowanie odgrywa rolę w różnicowaniu produktów na półce w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Kluczowym celem każdego producenta towarów konsumpcyjnych jest nakłonienie kupującego do tego, aby sięgnął po opakowanie z ich produktem. Kupujący chętniej kupi produkt, gdy go dotknie, a wygląd opakowania i sposób, w jaki odczuwamy je w dłoni, oddziałują na ten impuls. Czynności związane z zakupami w sklepie stacjonarnym mają duży wpływ na cały proces zakupu, a 20% kupujących zgłasza, że wypróbowało nowy produkt głównie ze względu na degustację lub ekspozycję w sklepie.

Doświadczenia online i offline muszą współgrać – właśnie tego oczekują najważniejsi klienci. Niezależnie od tego, czy kupują produkty w internecie, czy zdejmują przedmiot z półki sklepowej, opakowanie i doświadczenie powinny być takie same. Badanie wykazuje, że 47% kupujących spodziewa się, iż wygląd produktu będzie korespondował z rzeczywistym opakowaniem. Tylko 9% respondentów nie przeszkadzały różnice między reklamowanym wyglądem opakowania a rzeczywistym opakowaniem.

Z kolei 26% kupujących zwróciło produkt ze względu na wygląd opakowania, ponieważ uznali, że produkt wygląda nieprawidłowo lub był podrobiony.

Dane i spostrzeżenia na temat tego, co klienci kupują, pomagają w opracowywaniu innowacyjnych i wartościowych projektów opakowań, a także dostarczają wiedzy o tym, czego klienci oczekują, co jest również kluczowym elementem tego procesu – mówi starszy dyrektor ds. globalnej sprzedaży marek, John Elworthy. – Bez tej wiedzy marketerzy i producenci ryzykują utratą możliwości uzyskania przychodów.

Prezes Esko, Udo Panenka, potwierdza: Znajomość wyższej wartości opakowania i najnowszych technologii pakowania, sprawia, że szybko rozwijające się firmy produkujące dobra konsumpcyjne będą mogły lepiej łączyć się z konsumentami i podnosić jakość swojej marki.

Na podstawie informacji firmy Esko opracowała AP