API Group uczestnikiem Inkredible Printing World
1 Jan 1970 12:23

Firma API Folie Polska wzięła aktywny udział w imprezie „Inkredible Printing World”, wykorzystując swa obecność do prezentacji wyników badań rynkowych zleconych przez API Group, a dotyczących opakowań premium i ich wpływu na decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów.

Impreza odbywała się w dniach 27-28 września br. w podwrocławskiej Ślęzie. Jej organizatorem była firma hubergroup Polska wraz z partnerami, wśród których znalazła się m.in. API Folie Polska. Katarzyna Kozińska przygotowała z myślą o tym wydarzeniu dwa wystąpienia. Pierwsze, wygłoszone w ramach panelu fleksograficznego, poświęcone było ubiegłorocznym badaniom zleconym przez API Group, dotyczącym wpływu opakowania i jego wyglądu na decyzje zakupowe konsumentów. Przeprowadziła je firma Package InSight we współpracy z Uniwersytetem Clemsona, wykorzystując metodę tzw. eye tracking – śledzenia ruchów gałek ocznych w zainscenizowanej na tę potrzebę, dedykowanej przestrzeni sklepowej. Tu umieszczono czekoladę w opakowaniach standardowych oraz uszlachetnionych folią metalizowaną. „Okazało się, że nawet produkt średniej klasy, ale odpowiednio opakowany i 'sprzedany', może być uznany przez klienta za dobro luksusowe, za coś lepszego niż jest w rzeczywistości” – mówiła Katarzyna Kozińska. „Wskazują na to liczne odpowiedzi badanych osób, które zaznaczały, że bardziej atrakcyjne opakowanie daje efekt świeżości, kojarzy im się z marką premium i sugeruje posiadanie produktu wyższej klasy. Konkluzja jest zatem jasna: warto zadbać, by – zwłaszcza w dobie coraz ostrzejszej konkurencji – produkt wyróżniał się na półce sklepowej, przyciągał uwagę niebanalnym wykończeniem czy efektami specjalnymi, tak by konsument niemal 'kupił' go wzrokiem” – mówiła Katarzyna Kozińska.

Następnie przedstawiła przykładowy projekt zrealizowany z udziałem specjalistów API Group dla właściciela jednej z luksusowych wódek. Zastosowano tu kilka efektów specjalnych, m.in. z udziałem folii soczewkowej.

Druga z prezentacji, wygłoszona tym razem w ramach panelu offsetowego, była zatytułowana „Złoto czy srebro, czyli metalizowane folie do uszlachetniania druku i aspekty techniczne hot stampingu”. Katarzyna Kozińska przedstawiła podczas niej firmę API i jej ofertę, uwzględniającą zarówno różne rodzaje folii do tłoczenia na gorąco (m.in. metalizowane, holograficzne, pigmentowe) i na zimno (w tym najnowszą serię TU), jak i laminatów (m.in. Transmet, którego nowa wersja pojawiła się w ofercie firmy w tym roku). Prezentacja uwzględniała też studia przypadku pokazujące zastosowanie materiałów marki API przy produkcji opakowań i etykiet kilku globalnych marek.

Na zakończenie Katarzyna Kozińska omówiła największe wyzwania stojące przed firmami zajmującymi się tłoczeniem na gorąco. Wskazywała też jak radzić sobie z poszczególnymi problemami technicznymi, występującymi podczas aplikowania folii.

Źródło: API Folie Polska