Tendencja do coraz krótszych cykli innowacji w przemyśle drukarskim jest bardzo zauważalna i nikt tego raczej nie będzie kwestionował. Cyfrowe modele biznesowe oparte na danych pojawiają się w bardzo krótkich odstępach czasu i są stale modyfikowane, aby dostosować się do aktualnych, specyficznych wymagań klientów. Dlatego drukarnie muszą szybko, elastycznie i na bieżąco reagować na pojawiające się najnowsze trendy w branży. To niezaprzeczalnie wpływa również na sposób, w jaki producenci komunikują się ze swoimi klientami. Heidelberg koncentruje się na oferowaniu nowych, cyfrowych opcji prezentacji produktów i innowacji.
COVID-19 przyspieszył ruch w kierunku wydarzeń cyfrowych i lokalnych. Chociaż nie sposób przewidzieć, jaki to będzie miało wpływ na sytuację w przyszłym roku, Heidelberg podjął decyzję już teraz. Dlatego firma zdecydowała się nie brać udziału w międzynarodowych targach w przyszłym roku i tym samym nie będzie uczestniczyć w targach drupa.
W 2021 roku drupa będzie zupełnie innym wydarzeniem – globalne ograniczenia w podróżowaniu i przepisy sanitarne oznaczają znacznie mniej odwiedzających i ograniczenia w komunikacji. Tradycyjne targi międzynarodowe z ruchliwymi stoiskami i halami będą trudne do zrealizowania i prawdopodobnie stracą status globalnych spotkań dla klientów i producentów. Oczywiście jako wieloletni partner drupy Heidelberg będzie nadal oferował swoje doświadczenie, jeśli chodzi o dostosowywanie przyszłych koncepcji targowych do nowych możliwości cyfrowych i wymagań klientów. Ale to na chwilę obecną zupełnie inne zagadnienie.
Pierwszym wydarzeniem w formacie cyfrowym online będzie „Innovation Week”, czyli tydzień innowacji, na który firma zaprasza w dniach od 19 do 23 października 2020 r. Pod hasłem „Uwolnij swój potencjał” Heidelberg zaprezentuje bogactwo innowacji produktowych, w tym autonomiczne drukowanie, kompleksowe rozwiązania, Smart Print Shop i Push-to-Stop.
Tydzień innowacji odbędzie się za pośrednictwem transmisji na żywo z centrów prezentacyjno-szkoleniowych Print Media Centers Commercial i Packaging w zakładach firmy Wiesloch-Walldorf. Podczas Innovation Week 2020 Heidelberg planuje zaprezentować wszystkim, którzy są zainteresowani innowacyjnymi rozwiązaniami, nowe propozycje i pokazać, jak ogromny potencjał daje cyfryzacja procesów.
Wszyscy zainteresowani nadchodzącym wydarzeniem (a firma opierając się na wcześniejszych doświadczeniach liczy na całkiem sporo zgłoszeń) mogą się bezpłatnie zarejestrować poprzez dedykowaną stronę w prosty i szybki sposób. Dodatkowo każdy z zarejestrowanych może przejrzeć program wszystkich transmisji na żywo i na tej podstawie stworzyć własny kalendarz wydarzeń w ramach Innovation Week.
Poza samymi prezentacjami na żywo firma przygotowuje spotkania online z ekspertami oraz spotkania 1 na 1 z lokalnymi przedstawicielami firmy Heidelberg, za pośrednictwem czatów wideo. Przedstawicie Heidelberg Polska będą dostępni w czasie wszystkich dni trwania Innovation Week. Sesje te również można wygodnie zaplanować wcześniej i dodać do innych wydarzeń Innovation Week w kalendarzu.
Będziemy więcej inwestować w nowe, wirtualne koncepcje targów, aby zapewnić bliższą i bardziej indywidualną komunikację z klientami, a także w wydarzenia regionalne wszędzie tam, gdzie rynek tego oczekuje. Oznacza to, że będziemy mogli konsekwentnie dostosowywać się do oczekiwań naszych klientów – mówi Rainer Hundsdörfer, dyrektor generalny Heidelberga. – Tydzień innowacji umożliwi nam teraz jak najszybszą komunikację z naszymi klientami i przedstawienie naszej ofensywy w zakresie innowacji.
Niezależnie od nadchodzącego Innovation Week w swoich centrach Wiesloch-Walldorf, Atlancie, Szanghaju, Sao Paulo i Tokio, Heidelberg oferuje wszystkim klientom dostęp do prezentacji produktów i rozwiązań dostosowanych do potrzeb rynku, wiele możliwości bezpośredniej komunikacji ze specjalistami ds. zastosowań, a także obszerne programy szkoleń i pokazów indywidualnych. Print Media Centers stały się już miejscami, w których klienci mogą zapoznać się bezpośrednio z konkretnymi rozwiązaniami w praktyce i odnieść to do planowanych inwestycji.
Heidelberg zapraszając na październikowy Innovation Week w formacie online zapewnia, że będzie to tydzień pełen nowości produktowych zarówno dla drukarń akcydensowych, dziełowych, jak i opakowaniowych oraz etykietowych. Oczywiście jedną z głównych atrakcji będzie nowy Speedmaster generacji 2020 w różnych formatach i konfiguracjach pracujący w trybie autonomicznym Push-to-Stop. Ale będzie też kilka niespodzianek w segmencie opakowań.
Wszystko jednak skupiać się będzie na konkurencyjności drukarń, które muszą wciąż stawiać czoło wyzwaniom branży drukarskiej i dostosowywać swoją firmę dzięki innowacyjnym technologiom, nowym modelom biznesowym i kompleksowym rozwiązaniom zwiększającym wydajność.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Heidelberg